Skip to content

lustigt värre

21 oktober, 2008

Jag köpte ju en dator för ett tag sen. Ett 3D-pussel som när det var färdigmonterat fik sig namnet Saya. Och hon lever upp till namnet. Hon är ett riktigt monster och ibland, bara ibland så fryser den helt och hållet så att det enda man kan göra är att stäcga av burken manuellt.

Nu, när jag plockat ur en minneskapsel så fungerar hon galant, hon fryser inte men hon blir lite segare. Hon blir en bakfull vampyrjägare med migrän och ett avkapat ben. Jag har kommit fram till att Windows inte är bra,  windows ska Saya ha. Hon är ju framförallt en speldator. Så, då har jag bestämt mig att slänga i sagda minneskapsel igen och uppdatera från ett 32-bits OS till ett 64-bits OS. Det verkar som att Vista x86 inte riktigt klarar av 4GB RAM. Vilket är väldigt förståeligt då det enligt logikens alla regler ska vara så.

Jag är lite sur på mig själv just nu.

No comments yet

Kommentera

