Skip to content

…trying not to fall…

21 oktober, 2008

Det finns ett par skivor jag haft brända vilka jag nu ångrar att jag slängt. Okänd goth från Västervik i form av ”Catharine’s Cathedral” och annan musik som är omöjligt/nästan omöjligt att få tag på i handeln. En av dessa skivor lyssnade jag på hos ‘Skräcken’ idag. Hans vardagsrum är inte som alla andras. Ingen TV, vilket jag älskar. Istället för det så har han ett rack med en vinylsnurra, RIAA steg med modifierad strömförsörjning, en toppmatad CD-spelare modell: urhäftig, en stärkare jag är avis på och ett slutsteg som kan agera strömkälla till pinnsvets. Till dessa har han samma högtalare som jag, vilka står på spikar på marmorblock. Till högtalarna går det ofattbart bra högtalarkablar. Och! Han har en madrasserad vägg från golvet upp till lite över en tredjedel från golvet bakom högtalarna för att dämpa av basen lite.
Det är ett sådant rum som man kan lyssna musik i utan att behöva känna att någonting låter fel. Det är i ett sådant rum man lyssnar på skivor som Stockfisch-Records har händerna i. Nu pratar vi alltså monsterproduktioner, vi pratar dynamik, vi pratar perfekt mastring och mixning och vi pratar eargasm på hög nivå. Det är i ett sådant rum som Allan Taylor får plats i.

No comments yet

Kommentera

