Skip to content

alfabetet Z:

24 oktober, 2008

Z används oftast när man vill påpeka för någon i textform att man snart somnar vid tangentbordet eller att man tröttnat på tjatet som man läser. Det är även ett smeknamn (kan man heta en bokstav?) på någon Svensk kändis, vad han nu än är. Det brukar jag aldrig använda Z till, utan jag använder Z så som man ska. (ZZzZzZ)
Jag börjar närma mig slutet av maratonutmaningen. Och visst känns det härligt, minst sagt. Man märker verkligen att det börjar tunnas ut på artister och jag tror att jag kommer få bryta min regel till de nästkommande veckorna för att hitta artister/band, jag kommer antagligen få köra på efternamn istället för förnamn. Men det är ett problem för framtiden, nu kör vi istället på Z.

Vad kan man säga om Z? Jo, tunt var ordet, jag tror jag hittade fyra jag kunde välja mellan, vilken tur då att jag hittade ett riktigt bra industriellt metal- eller rockband från grannlandet i väst-nordväst-norr. Norge är hemmet för veckans underbara toner. Det är sådan musik som man nästan lever för. Det bästa från två världar, metal och synth, blandas. Det som är tråkigt är att på senaste skivan så vart det lite väl mjukt bara. För mycket poprock, för lite ös.

Zeromancer
i början med ‘clone your lover

/: clone, clone, clone your lover
clone your lover
:/ x2

hello hello – who wants the same
hello hello – calling your name
hello hello – stole your soul
hello hello – making you whole
when you’re here
I don’t care
what you say, what you say to me
as long as you say it

/::/ x3
clone

hello hello – you want to know
hello hello – who’s taking control
when you’re here
I don’t care
what you say, what you say to me
as long as you say it to me

/::/ x5
(wish there was something I could do
wish there was something else than you
wish there was the same but new
wish that I could be with you
)
clone

för några år sen ‘erotic saints

erotic saints
rated R
rainbow veins
and sunlight scars
say my name
say my name
keep me dry in a cool place
get me out in a few days
I will feel so much better

/: until we all are grown apart
we live our lives the way we want
until we all are torn apart
:/

been in for days
neon tan
asbestos lips
will kiss your hand
every word you say
blow me away
this is it here it comes
I think I’ll quit to use my lungs
beta dreams airbrush a tumor

/::/ x2

until we all are torn apart x2
are torn apart

/::/ x2

förhoppningsvis är kommande skivan fylld av detta
I’m yours to lose

No comments yet

Kommentera

