Skip to content

fredagskärlek V43-08

24 oktober, 2008

Denna vecka börjar nya svammeltider. Denna vecka är det premiär för the ‘t’ in wicked att lista upp lite kärlek som skrivs på fredagar, endast fredagar. Ja, ni läste rätt: Många använder sig av magiska ”denna vecka i bloggsfären”. Jag, den konstigaste av oss, rycker igång en ”endast fredagen i bloggsfären”. Så, spara era bäst skrivna inlägg till fredagar, för det är fredagar och endast fredagar som betyder något om man vill hamna här. Nämnde jag föresten att fredag är det som gäller från och med nu? Vi har helgen framför oss, veckan är över och här ser vi vilka som har mest energi kvar, vilka som jobbar minst av oss alla.
Fredagar is the fucking shit!

En liten älg med en bulle i ögat viskade till mig i morse att en revolution pågår. Killar måste börja blogga för att klara av den framtida konkurrensen de inom en snar framtid kommer att bestå av köksartiklar. Badlands Hyena briljerar denna fredag. De står också för dagens fel gällande siffror. 2,5% ska det naturligtvis vara, inte fem. Eller missförstår jag något i texten? 5/(100+100)=2,5%

Jag står lite delad i fildelningsdebatten. Jag köper hellre än tankar hem, men är det något jag inte vet vad det är så laddar jag hem först, gillar jag det så köper jag, är det skit så ligger delete-knappen inte långt borta. Jag väljer att lyfta upp en kommentar(original) jag hittade hos Opassande(översatt).

Apropå FRA och andra övervakningslagar. Det är väl ungefär så det går till?

Så var det också dags för en efterlängtad premiär idag. En film om utanförskap med temat blodsugare. ‘Låt den rätte komma in‘ ska ses på bio. Frågan är när. Devil’s Night kanske? Det borde skapa rätt stämning i alla fall.

Så har vi ju såklart det som jag blir mest förundrad över: Religion. I don’t get the point and I try not to judge. I vissa länder är religionen lika med (eller större än) lagen, många Svenskar måste lära oss att leva med det.

För att fira den första fredagens länkbombningar så valde jag en dikt. Omnia absurdum est är bloggen som står för den.

Och avslutningsvis till avdelningen: Fredagens onödiga

På dagens första genomklarade röjningar vart det arton sekunder på nybörjaren, en minut och fem sekunder på amatören och storröjen gick igenom på fyra minuter och femton sekunder.

Dagens rökrutekonversation:
P1 – ”När är det vi flyttar tillbaka klockan?”
P2 – ”Nästa helg.”
P3 – ”Fan! Då blir det ju en timme mindre på krogen.”

3 kommentarer leave one →
  1. Marie permalink
    24 oktober, 2008 17:14

    Imponerande konversation det där… Två fel av två möjliga 😉

  2. 24 oktober, 2008 17:44

    ja men syskonkärlek, gäller inte det här? 😛
    Jag vill se vampyrfilm.

  3. 24 oktober, 2008 22:09

    @Marie: det finns en anledning till att den hamnade där. Du vet inte vilken 😉

    @Dino: Syskonkärlek är endast bra i måttliga mängder.
    Vi ska se vampyrfilm.

Kommentera

