Skip to content

linux, uppstudsaren

28 oktober, 2008

Vilken tur man kan ha ibland när man slösurfar. Jag råkade klicka på en länk igår, jag kommer inte ihåg var, och lyckades på något vänster hamna på en liten sida, som för tillfället ska hållas hemlig (oh fuck!!), där det fanns en länk till en distribution jag antagligen kommer välja. Det är inte en officiell samarbetspartner, men det är nog antagligen svaret på min fråga jag stallde för ett tag sen.
Den har allt jag vill ha:
GNU Object Model Environment: För att det är trevligare än K Desktop Environment
Advanced Linux Sound Architecture: För att det är roligare än Open Sound System
Audacity: För lite ljudeditering och/eller kontrollerande av mastringar
Open Movie Editor: För lite videoeditering
Stopmotion: För lite stopmotioneditering
GNU Image Manipulation Program: För lite bildeditering

Så finns det en massa annat smått och gott som man aldrig vet om det kan komma att behövas. Det är som en liten studio i miniformat. Trummaskiner, synthar, gitarrer och vad du nu än vill ha. Det ska bli riktigt kul att få igång Hinata så som hon ska vara. Ubuntu studio (varför inte Stubuntu då det heter Kubuntu, Edubuntu, Xubuntu [det skulle vara kul att prova XFCE som fönsterhanterare någon dag], Gobuntu och Mythbuntu?) ska i morgon börja den långa resan till min varma famn.

Det var ju tur att man slösurfar ibland.

No comments yet

Kommentera

