Skip to content

what to be

1 november, 2008

Även fast nu Halloween var igår så har jag svårt att bestämma mig hur jag ska gå som till Reverend idag. För vi bestämde igår, i all hast, att ta det lugnt och vila upp oss, så gamla som vi är, och ta ett par öl och en och annan whikey, kanske ett par Irish Coffe, idag, istället.
Så nu har jag svårt att bestämma mig, ska man spöka ut sig till sig själv, till en rågoth eller en överambitiös synthare? Det där med att spöka ut sig går inte långt för min del, jag gör det simpelt och inom min stil, om det ska vara något. Eller, Jag vill ju egentligen springa iväg dit som en ninja i full mundering, men den munderingen finns för tillfället någonstans i Göteborg, helt och hållet ickeköpt. Fast det är ju något som Jag, Blargh! och Reverend ska försöka oss på att efterlikna något år, för att se hur många som vill testa sina kampsportskunsaper mot svaga och rädda männskor.

jag hade planer på att spöka ut mig till en totalt vrickad variant avEric Craven och en häxa med gulsot, men den planen sprack då jag kom på att jag hellre ville spöka ut mig till en Zombie med en kost bestående av gröna ärtor och maskrosblad. Vilket då inte skulle gå i och med att jag antagligen skulle sprigna på en galen person med ett avsågat dubbelpipigt hagelgevar och kallar sig Milla Jovovich från Resident Evil.
Zombieplanen övergavs till att jag skulle bli en Vampyrbiten Spongebob som har fobier för färgen röd. Men insåg snabbt att vampyr är så 2007. Därför har jag nu bestämt mig att, om jag nu inte får springa runt med en lie ute på stan vilket gör at jag inte får gestalta döden, jag ska göra det simpelt. en överambitös synthare eller rågoth. Vilket båda ligger inom rimlga gränser från det jag är som en vanlig synthare och en vanlig goth, blandat med vanligt från metal och rock. Jag är übernormal vill säga, det är alla andra som är konstiga som inte låter mig spöka ut mig till det jag vill spöka ut mig till.
DVS: En ond  katatoniskt schizofren magiker med oidipuskomplex och sociopatiska drag.

No comments yet

Kommentera

