Skip to content

aninos ultimata kwestionär

5 november, 2008

Jag tog tag i saken och svarade på frågorna på nätets hetaste frågeformulär. Endast för att hänga med på det som blivit mainstream. Det är alldeles för många att lista upp som gjort det här så jag står över det.

1. Vad heter du?
Timo

2. Vem tror du att du är egentligen?
En grönsakshatande eremit som odlar råris mitt ute i en öde ö någonstans i stilla havet.

3. Är du för lång eller för kort?
Alldeles lagom, men många anser nog att jag är för kort.

4. Hur gammal skulle du vilja vara?
Fem dygn yngre.

5. Vad heter du i andranamn?
Förtäljer jag det så måste jag tyvärr få dig att försvinna.

6. Vad står FB för? Flashback eller Facebook?
Jag brukar köra FB för FailBlog. Men i det här fallet får det bli flashback

7. Är du en teaser eller en pleaser?
Pleaser. Men jag tror att jag tyvärr måste fråga gamla bekanta för att få ett sanningsenligt svar.

8. Har du funderat på om din pappa verkligen är din pappa?
I och med att jag är olik alla i min familj och släkt så undrar jag om jag över huvud taget hör till den släkten. Det är inte omöjligt att jag egentligen är någon bisarr variant av Stålmannen.

9. Har du varit med om något konstigt som du inte riktigt kan förklara?
Japp! Vill du veta?

10. Din vän har kommit över en summa pengar i ett brott där ingen människa kom till skada. Skulle du ljuga för polisen för att skydda din vän?
Såklart som fan, jag får ju hälften.

11. Lakrits eller vanilj?
Lakrits är livet.

12. Pratar du för dig själv när du är ensam?
Jag pratar alltid för mig själv, jag är den enda som förstår mig.

13. Gud är: en kraft, en person eller en projektion?
Vilken gud?

14. Vem kommer först?
”JA! Jag vann!” sen springer jag därifrån.

15. Är du tyst eller högljudd i sängen?
Sover på soffan.
Handlar det om sex så beror det helt och hållet på var man är och hur man känner sig.

16. Har du fejkat en orgasm?
Ja, när min arm tröttnat.

17. Vilket ställe vill du besöka “när det hände” – Area 51 eller Studio 54?
Area 51, ET is the shit!

18. Fem låtar i soundtracket till ditt liv:
Jag har redan listat upp dessa fem låtar, och de stämmer fortfarande.

Bruce Springsteen – Brilliant Disguise
För att jag inte är den jag ser ut att vara.

Depeche Mode – Enjoy the silence
För att jag är en tystlåten finne.

Hurriganes – I will stay
För när jag älskar någon så gör jag verkligen det.

Ozzy Osbourne – Dreamer
För att jag är en drömmare som hoppas på en bättre, renare och trevligare värld.

Lars Demian – Expressen
För jag hatar gammelmedia, kvälls- och dagstidningar.

19. Vilken av dem ska spelas på din begravning?
Ingen, men en Demianlåt har jag beställt. Vilket visar vad jag vill att folk ska göra på min begravning.

20. Tre sorters godis eller snacks som du gillar:
Väldigt ovanligt att jag gillar någon godis eller snack. Men ibland slinker det ner en påse Chips eller lite choklad.

21. Handlade fråga 11 om glass?
Nej, om halstabletter.

22. Vem spelar huvudrollen i filmen om ditt liv?
Åh, vilken ovanligt svår fråga. Vem skulle det kunna vara? Hmm.. tål att tänkas på.
*tänk tänk*
Robert Smith blir mitt förstahandsval.

23. Vilken bok läste du senast?
Åh, var det något med Neil Gaiman eller Terry Pratchett, jag kommer inte riktigt ihåg.

24. Skriv fyra märkliga saker om dig själv, varav en är sann och tre är falska!
1. Jag har en missanpassad lilltå på vänster fot.
2. Jag är hedersmedlem i HIMs roadcrew.
3. Jag är allergisk mot spindelväv, ändå så har jag ett hundratal hus-spindlar och kors-spindlar i min lägenhet.
4. Jag hatar ost som pålägg på mackan.

25. Attraheras du av personligheter som är din motsats eller som liknar dig?
Jag attraheras. Så enkelt är det.

26. Vad stod det i det senaste sms:et du fick?
TILL SALU: BMW asyledition, alifälgar, serbstyrning, allahrm, ny muslimanläggning och turkarblad. Lite kroatskadad annars fint skick. Säljes till högst bedjande. Ring Mohammed 0700100010

27. Vad har du på dig när du sover?
Det beror på hur trött jag är när jag lägger mig på soffan.

28. Nämn två kändisar som du vill para dig hämningslöst med!
Åh… Kul! Lätt att jag skulle välja Helena Bonham Carter och Liv Tyler

29. Är morgonmänniskor onda eller goda?
Onda som bara den. Inget gott kan komma ur något som är uppe och går på morgonen.

30. Du får chansen att leva i ytterligare 200 år, men ditt liv tar en paus och startar igen om 50 år – skulle du tacka ja?
Absolut inte. Det räcker med de få år jag har kvar.

31. I fråga 26, fick du bläddra ner för att hitta ett intressant sms?
Nope, uppdraget gick ut på att skriva ut det senaste, då gjorde jag det också. Även fast det hade stått ”Gör han?” så hade jag skrivit ”Gör han?” som svar till den frågan.

32. När världen har gått under och du är ensam kvar, vad häller du upp i glaset på en bar?
Är jag ensam kvar så dricker jag ur flaskan och då fungerar vad som helst, för jag kommer till det goda förr eller senare.

33. Du är tvungen att leva ditt liv i ett land som du inte bott i tidigare – vilket?
Finland, uppe i norr någonstans. Där det finns renar, snöskotrar och en jultomte.

34. Bortsett från en ångande het kropp, vilka personliga egenskaper blir du attraherad av?
Brains. Men det är en biologisk omöjlighet att hitta både och… eller?

35. Vilken film fällde du en tår till senast?
Kommer inte ihåg. Jag är lättrörd, så det finns många filmer som fått mig att göra det.

36. Har du gråtit av en bok?
Nej. Jag kan inte riktigt leva mig in i en bok så mycket.

37. Vad har du som bakgrundsbild på din mobil?
Ett foto på mig och Max, när vi ligger och kikar på varandra.

38. Och på din dator?
Ett Diablo 3 motiv, och den kommer finnas kvar där ända till spelet finns i min famn.

39. Du kan ladda ner information i din hjärna precis som i Matrix – vilken nu levande persons kunskaper/färdigheter skulle du ladda ner?
Robert Smith, busenkelt.

40. Finns det en människa (som inte är en offentlig person), som du skulle vilja se död, på riktigt?
Ja. And I’m coming to get ya!

41. Är hångel förspel, eller bara hångel?
Både och, till och med mer än så ibland. Beror helt och hållet på situationen och hur mycket kläder de två parterna har på sig.

42. Du är välkommen till en jordliknande planet befolkad av teknologiskt utvecklade humanoider (ja, du skulle vilja ha sex med en del av dem), men du får aldrig mer komma tillbaka till jorden. Följer du med?
En fråga: Finns det bra musik där?

43. Har du dejtat någon som du träffat över internet?
Jodå, det har hänt ett x antal gånger.

44. Skulle du nobba någon som är attraktiv, pga att h*n har ett namn som du har svårt att uttala?
Det vore väldigt idiotiskt av mig i och med att det är jag som är den personen.

45. Vilken film visar de på repeat i helvetet?
Något svenskt, det finns inget sämre än svensk film. Jag tror till och med att ryssarna är bättre på att göra film, Ja! Till och med Hollywood.

46. Vilken var den sista CD-skivan du köpte?
Den sista är inte inhandlad än, men i den senaste batchen hittar man:
Black Label Society – 1919 Eternal
Black Label Society – Kings of Damnation
Imogen Heap – I megaphone
Sarah Brightman – Eden
Sabaton – Art of War (vinyl)
Sabaton – Attero Dominatus
Black Sabbath – Black Sabbath (clear vinyl)
Soundtracket till ”The last of the mohicans”
Opeth – Still Life (digipack)
Katatonia – Great cold Distance (vinyl)
Katatonia – Last fair deal gone down
Alpha Motherfuckers – Tribute to Turbonegro (vinyl)

De är inte inhandlade från ett och samma ställe, men de är de skivor som är senast inköpta.

47. Välj tre personer som får bli miljonärer.
Jag, Jens och Oliver (mina två demoner som lever i min hjärna)

48. Hur och var vill du bo på din ålders höst?
Jag vill inte bli gammal. Därför kommer jag antagligen ligga i en urna någonstans i en minneslund.

49. Vilka är sötast, valpar eller bebisar?
Jag gillar ju hundar och ogillar småbarn.

50. Citera något ur en sång, vars innebörd är speciell för dig.
Då blir det definitivt en låt av bandet som bokstavligt talat räddat mitt liv:
there was a time when I could breath my life in you
one by one your pale fingers started to move
and I touched your face and all life was erased
you smiled like an angel – fallen from grace

51. Beskriv det bästa fotot du har tagit.
Jag måste säga att det bästa fotot jag tagit inte är snyggt i bemärkelsen kvalité utan vad den betyder. Och det är precis det fotot jag har som bakgrund på mobilen.

Jag och Max (min hund [som inte är min längre]) ligger på sängen och tittar på varandra med kärlek i våra blickar.

52. Vad är det äldsta föremålet du äger?
Ingen aning, Jag har inte koll på vad jag äger. Men det är antagligen någon av alla Vinylskivor som finns i samlingen.

53. Vad är det mest unika föremålet du äger?
Samma sak här, och svaret blir nog antagligen det samma som på den övre frågan. Eller högtalarkablarna, de är faktiskt, tro det eller ej, unika.

54. Beskriv din favoritpenna.
Den består av en hejdundrans många tangenter och är kopplad till en låda som låter onaturligt. Min favoritpenna i fysisk form är nog den jag använder när jag skriver handlingslistor. Bläck av något slag.

55. Vad är viktigast på jobbet; att vara omtyckt eller respekterad?
Respekterad. Jag gillar i och för sig om att bli omtyckt, men respekterad väger mer.

56. Är vapen spännande eller otäcka?
Vapen gillar jag inte. Om det inte är svärd av olika slag. Då är de mest bara snygga.

57. Vilken är filmvärldens bästa villain (skurk)? Du får inte säga Heath Ledgers Joker i The Dark Knight.
Det blir svårt i och med att jag vill välja någon från en riktigt bra Anime jag har sett. Men i och med att jag känner sympati över skurkarna i Animefilmer så kan jag inget annar göra än att säga att den bästa missförstådda skurken är Tetsuo i Akira.

58. Att bli uppäten av en krokodil eller uppäten av en dinosaurie – skulle det göra nån skillnad för dig?
Åh, får man välja aligatorn som bor i NewYorks kloaker? Snälla!

59. Är det okej att tjuvläsa sin partners mail eller sms, om det skulle visa sig att h*n varit otrogen?
Absolut inte. SMS, mail, brev. Allt är samma sak.

60. Skulle du vilja bestämma över din egen död?
Nej, men min begravning tar jag gärna hand om.

61. Borde alla droger vara förbjudna utom alkohol, tobak och kärlek?
Nej. Man ska kunna ha valet att avstå droger i alla former.

62. Är middag med blommor och levande ljus romantiskt?
Såklart det är. Frågan är om det är mer romantiskt än en pizza i vardagsrummet?

63. En bra historia är: a) rolig  b) sann
Rolig, jag gillar att skratta. En sann historia är intressant.

64. Du har lagt vantarna på drömkillen/tjejen, men nu är h*n hell-bent på väg att skaffa en oändligt pinsam tatuering! Är detta en dealbreaker, yes/no?
Hell no! Det är h*ns val. Jag får så snällt finna mig i vad personen i fråga vill göra med sin kropp. Precis som personen i fråga får snällt finna sig i vad jag vill göra med min kropp.

65. När Asteroiden kommer, vill du hellre ha ett skyddsrum eller första parkett?
Jag vill gärna ha skyddsrummet, så att jag får tillgång till allt som finns i baren.

66. Var det roligt att svara på de här frågorna?
Jodå, Det var helt underbart. Det gav mig något att göra under ett tråkigt parti av ett tråkigt arbetspass. Dessutom så lyfte det upp mitt humör många snäpp.

Det här frågeformuläret kom ursprungligen från Kaliber

~*~ Skicka nu vidare till en kompis! ~*~
Är det någon som känner sig manad så är det bara att ta del av nätets, för tillfället, hetaste frågeformulär.

No comments yet

Kommentera

