Skip to content

fredagskärlek V45-08

7 november, 2008

Fredag igen, och visst älskar vi fredagar. Det är ju fredagar som är, om man jobbar som en normal människa, sista arbetsdagen för veckan. Den dagen som lyser mest av alla, även fast det regnar eller snöar eller bara är mulet så skiner solen mest på denna dagen än resterande dagar. Ja förutom söndag såklart, det är då man förbannar solen över att skina så mycket bara för att man helst vill ligga i en skön säng och bota bakfyllan på ett lugnt och sansat sätt.

Jag har i alla fall läst väldigt mycket om det här med Halal-TV och debatten om det där med att om man ska eller inte behöver skaka hand här i Sverige. För min del är det en ren självklarhet att man gör valet helt enligt egna normer. Anser jag att jag inte behöver skaka hand då gör inte jag det, allt beroende på tillfället. Det bör tilläggas att jag väldigt sällan int skaka hand.
Till Exempel då en person inte har några armar alls, personer jag hellre kramar, personer som är sjuka, eller jag är sjuk, med en smittsam sjukdom, personer som inte vill skaka hand eller om jag har otrevliga erfarenheter av att skaka hand med personen i fråga. Ska man skaka hand så ska det vara ett stadigt tag med beslutsamhet i språket. Känns det som att man håller en död fisk i handen eller om personen i fråga rycker undan handen och greppar tag i fingrarna så kan jag lika gärna varit utan.
Att det ska behöva urarta i en ras-/religionsfråga är bara idiotiskt. Carl Hamilton har sina egna värderingar och det har även de tre programledarna. Och alla har rätt till att få säga sin sak utan att för den delen behöva kallas rasist, inte att missuppfatas med vilka värderingar man har av invandrare och/eller olika religiösa samfund.
Kan inte den debatten ta slut?

För att komma till lite trevligare diskussionsämne så har vi en liten FRA-/fildelningsrunda hos Opassande som kan vara värt att läsa igenom. Intressant nog så är det precis det jag använder fildelningen till. Jag laddat hem för att lyssna på skivan för att sedan ta beslutet om det är värt pengarna, tyvärr så är man itne så pass högavlönad att man kan köpa grisen i säcken. En kvalietskoll på innehållet innan jag får innehållt i bättre kvalitet.
Det betyder ju visserligen att jag är fastklämd mellan två läger och är hatad av alla. Vad bryr jag mig om det? Inte ett dyft, för jag vet att jag har rätt, lika mycket som jag har fel, även fast dessa saker brukar variera från gång till gång. Det är så paradoxalt som det möjligtvis kan bli.

Hur är det med kommande högtiden då? Alltså den som om en till två månader kommer vara här. Jo, i Gävle beslutar de sig för att inte impregnera bocken med flamskyddsmedel. Och jag ropar äntligen av glädje. För enligt mig, och många andra, så är det där med att tända på bocken en tradition, ja nästan en hel religion. Så om man nu är helt religiöst övertygad över att denna tradition ska bevaras så ska man tända på bocken varje år. Jag har till och med för mig att en Kanadensare tände bocken ett år och gick fri från åtal just på grund av detta.
Gävle är världskännt, inte på grund av att bocken står där, utan för att den varje år slutar som ett flammande klot från helvetet.

Och så passar jag på att gratulera WB på sin ”vadhannuänblir”-årsdag.

Via Gamer Gadget Girl hittar jag, vilket jag antar är, världens minsta PacMan-spel.  Riktigt underhållande om jag får säga vad jag tycker, lite för långtråkigt med PacMan dock. Jag spelar hellre Tetris eller Mahjong.

Hur är det med presidentvalet då? Har jag något intressant att säga om det eller inte? Nja, egentligen inte. De två valen man kunde göra var båda dåliga. De flesta politiker i staterna är radikala idioter, det är bra att den bättre av de två radikala idioterna valdes.
Det ska hur som helst bli intressant att följa hur det kommer lösa sig. Blir det en nyvändning tro?

Dessutom så får reportern skylla sig själv. Hunden såg honom som ett hot och hundens enda mål var att markera. Hade han huggit ordentligt så hade det varit mer våldsamt. Regel nummer ett: Låt hunden komma fram till dig, i annat fall så låter du hunden vara ifred. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå sådant.

Dagens citat: ””

Dagens musik blir, alldeles klockrent, denna klassiska dänga av The Cure.

För er som inte vet så heter den alltså ‘killing an Arab

Det var nog allt vad nätet har att erbjuda en fredag som denna. Have a nice weekend, maggots.

No comments yet

Kommentera

