Skip to content

mexican or mexican’t

16 november, 2008

Jag är sugen på tacos eller något liknande. Vilket betyder att jag då måste ta och pallra mig iväg ut i kylan, mörkret och rusket för att handla råvaror. Och bara för att jag är så sugen på tacos eller något liknande, så börjar jag tänka i vilda banor. Det blir ett ordnat kaos i tomrummet mellan Jens och Olivers lyor. Där hittar jag små favoriter som till exempel: Att filosofiskt försöka förklara varför en humla är mindre läskig än en geting även fast den ser butchigare ut.
Eller: Att försöka skriva upp den matematiska formeln för kärlek (ett hjärta), utan att leta efter den på nätet. Den har jag aldrig lyckats memorera, även fast jag haft tid till det.
Eller: Skriva upp pi,  minst femton decimaler, utan att använda några hjälpmedel. Vilket jag memorerade för fem år sen men glömt vad som kommer efter 3,14159265358979. Den stora frågan är: ”Ska det vara 323 eller 232 efter det?” Minnet sviker mig för tillfället.
Eller: Undrar om ICA (det enda som är öppet nu) säljer jabanero eller om det klassas som en drog. Enligt Mythbusters kan man visst dö av att äta för mycket stark chilifrukt. Vad säger de som är hundraprocentigt säkra?
Eller: Om man nu kan släcka eld med eld så borde man väl kunna torka saker med vatten. Eller släcka törst med jord och duscha i vinden. Det låter logiskt i alla fall.
Eller: Undrar varför vissa tror att en ankas kväkande inte har ett eko. Alla ljud har ett eko, liksom alla ting har en resonansfrekvens. The tricky part is to find it.
Eller: Om jag skulle byta ut mina kopparkablar mellan skivpelaren och RIAAsteget till silver, skulle jag då få ett renare och mjukare ljud? Om jag även skulle ta och byta ut lakritskablarna mellan RIAAsteget och stärkaren till de hammabyggda kopparkablar (skärmad CAT5) som jag slet loss när jag bytte ut dem till silverkablar, skulle det då bli ännu renare och mjukare? Synd att jag inte har lite silverkabel eller RCA-kontakter.
Eller: Jag måste iväg och handla mat.
Eller: Nej, jag tänkte på något nyss som jag måste komma ihåg
Eller: Det var inte något om maten då?
Eller: Nej, eller… Jag vet inte, vad tänkte du på?
Eller: Dags att röra på sig.
Eller: Nej, det här ska bloggas om.
Eller: Kan vi röra oss mot maten sen?
Eller: Jag undrar om någon bryr sig om hur mina tankar kan forma sig en söndageftermiddag?

Jen och Oliver har lite belutsångest för tillfället. jag, å andra sidan, är hungrig så jag ska försöka låsa in de två demonerna och leta upp lite frisk luft. Med lite tur så slutar denna galenskap att följa efter mig.

No comments yet

Kommentera

