Skip to content

lite söktermer

19 november, 2008

Det är intressant att läsa igenom söktermerna som får folk att hitta hit. Och det är många, alldeles för många. Det finns många, men otroligt få om man frågar mig, som handlar om musik. Det är, som jag förstått det, musik och lite privatliv jag skriver mest om.
Det finns ett antal som jag inte förstår och andra som är helt självklara. Jag tänkte i alla fall lista upp några stycken. Jag vet inte varför, men det känns som att det kan vara dags.

Den första är en självklarhet: Vad betyder wicked?
Det beror helt och hållet i vilket sammanhang man använder ordet ‘wicked’. Det är ett bra ord på så sätt. Oftast används den för att beskriva någon form av ondska. Och så paradoxal som jag kan vara så är det ett slangord för ‘coolt’/’häftigt’/’grymt’ osv.
Annorlunda, udda och konstig fungerar också, men det är inte alls lika vanligt. Där har ni som sökt svaret.

Vinylskålar verkar vara ett extremt hett ämne. Jag har tillverkat ett par sådana och de fungerar förvånansvärt bra. Det man ska tänka på är att när man väl börjat så går det inte att rädda skivan längre. Spåren smälter ihop med varandra och skålen känns inte som skivan gjorde innan. Om man på något sätt får bort klistermärket så kan jag tänka mig att det blir ännu bättre. Varmt vatten går inte, så säger min logik i alla fall.

Whiskey är populärt, speciellt Tomatin och Yamazaki. Andra söker efter rökigt. Det är till och med så många att jag börjar undra om det endast är alkoholister som läser min blogg. Vilket i och för sig inte vore så farligt i och med att jag då skulle känna mig som mest hemma.

Gayklubb Halmstad är också ett av topsökningarna som leder hit. Intressant i och med att jag besökt NightLife(gayklubben alltså) två gånger. Båda gångerna varit riktigt trevliga men lite av en besvikelse också. För lite bra musik och för få goda ölsorter.

Något som tar folk till ett av mina första texter är sökningen Enhörningar. Sökningen är det inget speciellt med, frågan är varför folk inte tar en wikilänk istället, för hos mig hittar de ingen information. eller en bildsökning, för hos mig hittar de inga teckningar på sådana.

Så över till de jag har svårt att förstå: Naket är det första och inte finns det några nakna människor på min blogg. Nej, inte ens nakna djur. Visst, nyrakade kanske men inte mer kött än så.

Så vet jag faktiskt inte hur öppnar man en skönhetssalong. Jag antar att det är mycket jobb med att hitta rätt läga, ha pengar till hyra, möbler och alla preparat som behövs för sådant. Om man inte gör så att man letar upp närmsta myr och tar med sig lite lera och kallar det ”nyskapande” och ”ekologiskt”. Jag kan tänka mig att det går hem hos många i storstäderna så att de lugnt kan tänka på att de i alla fall itne skadar naturen när de piffar upp sig.
Att det kommer stinka lite, men det är Aromaterapi om jag inte har fel.

Sorglig hårdrockslåt har jag svårt att förstå att någon letar efter. Det är mycket lättare att hitta något bra om man söker efter ballader, dessutom så får man antagligen fler kvalitativa träffar. Ryck upp er som vill lyssna på sådant, det är första steget mot rakbladen och det svarta sminket runt ögonen.

Frågan ”Om jag jobbar natt betalar företaget taxi hem?” kan jag svara på. Nej! Inte här jag jobbar i alla fall. Det är ditt ansvar att ta dig till och från jobbet. Har du inte bil och går det ingen kommunaltrafik/länstrafik med passande tider så kan man begära att få ett dagsskift istället. Kan du inte cykla eller gå till jobbet? Tough luck, tyvärr.

Att idén glass i ugn inte är så briljant kan vem som helst räkna ut.

Sist men inte minst: nöffnöff ljud. OMG WTF BBQ?

No comments yet

Kommentera

