Skip to content

femton koppar senare

26 november, 2008

Jag vill hem, sovplatsen väntar på mig och en film, valfri sort, ska vagga mig till sömns så att jag kan bli väckt av en galenpanna som vill äta lunch innan han drar iväg till jobbet. Det är dags för veckans träff med Loden igen, vi får se om det blir i dag eller i mogron. Blir det idag så kommer det garanterat bli mycket tänkande med en halvdöd hjärna som tar hjälp av två hyperaktiva demoner. Blir det i morgon så får jag sova ut idag.

Igår hade jag förhoppningar om att det skulle bli en bra natt på jobbet. Det fanns ett par anledningar: När jag lämnade arbetet igår så fanns det många intressanta detaljer att svarva, när jag vaknade igår så hade jag migränkänningar, migränen uteblev och bussen var i tid, för första gången på en månad. Så ja, förhoppningarna fanns där. Men tji fick jag. Istället fick jag bråka med stenåldersmaskinen tills det brast för mig. Nu har jag ont i ryggen, stel om axlarna, känner mig lättirriterad och extremt röksugen hela tiden.
På tolv timmar har jag hunnit göra arbete värt ungefär fem timmar. Det är en ratio på 0,417, inte direkt kostnadseffektivt.

Så finns det en annan intressant sak: Datorn jag har här vid maskinen. Jag startade en diskdefrag på den när jag kom hit i går. Den har lyckats traggla sig igenom till 60%, jag tror att det kan vara dags för en liten uppdatering.

Men nu, nu ska jag börja packa min väska och börja röra mig hemåt. För att sova, under ett varmt täcke, med katten som huvudkudde och kaffe som tröstgodis.

No comments yet

Kommentera

