Skip to content

fredagskärlek V48-08

28 november, 2008

Det är dags att sammanfatta vad jag läst idag. Vi börjar med de tråkigaste nyheter.

Det är alltid olyckligt när det händer terrordåd i världen. Var det än händer, och den här gången var jag lika beredd på det som den 11/9 för några år sedan, alltså inte alls. Och likt den gången så skakade jag på huvudet och tänkte: ”Va?”
Fem minuter senare utökades den tanken till: ”Vad fan tänker folk med?” Hos Deep kan ni läsa det jag läst, och det är riktigt bra att läsa det också. Jag kommer ärligt talat inte på något att säga.

Annars så har vi ju den glädjande nyheten att både piratpartiet och FRA är på Dreamhack. FRA för att de behöver medhjälpare och Piratpartiet för att… ja, vara goda pirater antar jag. Lite dumt av FRA att tro att de INTE skulle bli utbuade, så än en gång kommer tanken: ”Vad tänker folk med?” denna gång endast baserad på FRA-folk då. De är nog lite bakom flötet.

Ungefär lika bakom flötet som att svenska lagar skulle gälla utomlands. Ska den svenska sexköpslagen gälla för semesterfirande som är i Holland så ska det vara olagligt med droger också. Samma sak ska det vara förbjudet att hålla mer än 120km/h på autobahn och så ska svenska 18-åringar få dricka alkohol lagligt i staterna.

Så, mellan vaje kopp kaffe så har jag förbannat folk, förbannat mig själv för att jag förbannar folk vilket får mig att förbanna folket än en gång till. Men, jag har i alla fall fått kaffe.

En liten video som kan vara baserad på något av detta då, ska väl itne vara så svårt att hitta.
Weird Al, ”you’re pitiful

Nu ska jag börja röra mig så att jag får lite mat och kommer ut på krogen idag. Ha en trevlig helg, alla som vill och/eler behöver det.

No comments yet

Kommentera

