Skip to content

den obefintliga julstressen

23 december, 2008

Yes! Då ska man, om cirkus tre och en halv timme, börja dra sig iväg till den förbannade bussen som tar mig till tåget vilken i sin tur tar både mig och min älskade syster till Östersund där julen ska firas.
Jag kommer alltså få uppleva en vit jul för en gångs skull, alltså en RIKTIG vit jul. Inte det där förbannade tvåcentimeters-slasket som varje år envisas att hemsöka oss i de mer tropiska bräddgraderna. Japp, Östersund, upp till kylan, det är dit jag ska bege mig. Jag söker mig till de skallrande tänderna och de nästan inhumana väderförhållandena som på något vis inte bryr sig om att röra sig längre söder ut än Dalaälven.

Så, god jul på er små obefintliga rövare och palsternackor. En god jul ska ni ha, era små lortfisar.

En god jävla jul, för annars är min resa upp dit helt i onödan!

No comments yet

Kommentera

