Skip to content

ett år, i morgon

16 januari, 2009

Jag har tyvärr inte något att säga om ettårsjubileumet, för mina planer har krasat sönder under stålspikförsädda fluffiga kanintofflor. Därför skriver jag det jag skulle ha skrivit om saker och ting fallit i ordning och om inspirationen hade kommit springandes till mig för ett bra tag sen. En stund för inte så länge sen så såg det ut som att det fanns där, men så slank ögonblicket förbi och jag lämnades oblinkförmögen. Så, här har ni inlägget som skulle blivit inlagt om saker och ting hade fallit åt syd-sydväst istället för att implodera på plats.

Grattis till mig! Grattis till m… umm-bloggen!!
The ‘t’ in Wicked fyller ett helt år i dag, och till dagen i ära så kommer bloggen inte leva kvar en enda dag mer. För denna blogg, som från början varit ett experiment från första början har fått mig sugen på något mer, på något lite mer magiskt. Något lite mer.
Bloggen fyller ett år, och bloggen dör idag. Men som en felaktig Fenixfågel så reser det sig något helt annat upp ur askan. Inte en ”the ‘t’ in wicked v2.0″ utan en” ???” och >här< hittar ni det som från och med idag kommer vara allas svar på tal när det gäller allt från osäkra intima samtal till hårdhänt-full-on-butt-rape-mot-dagens-samhälle i ren aku-stil. >Här< har ni alltså det som bloggen ttiw lämnar efter sig. Ungefär som ett plåster lämnar efter sig kletig lim och fula sårskorpor.

Musiken får lämna plats för ohederlig svammel och försök till skarpslipade texter om det aktuella. Det mindre intressanta får lämna plats för det jag vet jag behöver få sagt i den här sfären som (kan) kallas ”the interweb”. Den där sidan som jag berättat om finns alltså >här<. Ett år, och ett gott år som bevisat för mig att jag ska skriva om det jag planerat att skriva om. För det är det som är trevligast att skriva om.

Så lyft på era lata arselen och surfa in >hit< så får ni se vad det vart av experimentet som nu är nerlagt.

Som de skarpslipade förstår så ligger jag ett antal veckor efter i planeringen. Men designen är inte klar, namnet är inte riktigt så som jag vill ha det och inspirationen till att hitta på något finns inte. Motivation har jag så det räcker och blir över. Jag vill ju skriva och slänga upp det nya, jag vet bara inte som vad.
Lite synd i och med att jag sett fram emot dagen.

PS: Länkarna fungerar antagligen inte p.g.a att det inte finns några länkar. DS:

2 kommentarer leave one →
  1. 19 januari, 2009 14:43

    Va?

    • 19 januari, 2009 21:01

      Jag säger det samma.
      För att klargöra, Nej, bloggen är inte död, än. Men kommer dö, när jag kommer på något riktigt som stämmer överrens med vad min hjärna vill. Men det kan sluta så att det blir en v2.0. Jag har itne riktigt bestämt mig ännu.

Kommentera

