Skip to content

dödens ängel

21 januari, 2009

Det är intressant vad Spoify lyckas undervisa i musik. Det finns ett Trashmetal-band från åttiotalet jag helt glömt bort. Desutom så trodde jag att de gav upp bandet i början av nittiotalet, men tji fick jag när jag fick se mig ett par tips på musik som spotify ville ge mig.

spotify02

Inget av det som tipsades var musik jag inte hört, men ögat rycktes direkt från ‘Kiss’, ‘Mötley Crüe’, ‘Venom’, ‘Jesu’ och ‘Scorpions’ till ‘Death Angel’. Senaste skivan jag höde med bandet var ”Act III”(1990) och trodde att det var bandets sista. Och visst var det länge sen jag lyssnade på Death Angel. Naturligtvis tyckte jag att jag skulle återuppleva gamla minnen.
Förvånad vart jag i alla fall när jag upptäkte att de åtminstone ar pressat ut två skivor efter det jag trodde skulle vara det sista. Och inte på några sätt dåliga skivor heller för den delen. Så fort jag bearbetat denna information (min hjärna var en 2.86a under tio sekunder) och återfått kontrollen över mina handlingar så surfade jag ut på nätet och kontrollerade om det verkligen stämmer. ”Varför tvivlade jag?” frågar jag mig nu.

Ibland får man sig en chock, denna gång var det garanterat till det bättre. Intresserade? Ptja, ni kan ju lyssna här(spotify) eller här(YouTube). Tyvärr så hade spotify inte deras tre tidigare album. Men de två nya är värda ett par whiplash-skador. Ja alltså, för det finns forskning som säger att hårdrocksdansen kan medföra sådana skador. Så nu vet ni tjejer som behöver veta (och vissa av killarna) vad ni ska säga för att slippa.
Jag kan tänka mig att man kan få whiplash-skador, om man dansar på fel sätt. Eller använder en viss leksak till sexakten. Eller bara är polare med Indiana Jones…

Update: Jag insåg att jag varit lite väl snabb med att döma ut alla tjejer som hetero. Jag ber om ursäkt och ger mig straffet att koka mer kaffe åt mig själv.

No comments yet

Kommentera

