Skip to content

musiken som beskriver mig

29 januari, 2009

Oh, fuck it! Jag som trodde jag hade något att säga, något att skriva om, något att… ptja, jag försöker mig på det här under tiden.

1. Sätt din musik på blanda.
(eller Mediamonkey satt på auto-DJ 26 låtar framåt [voila! nu har du 26 titlar som svar])
2. Klicka på nästa knappen efter varje fråga.
(behövs inte med Mediamonkey)
3. Använd sångtiteln som svar på frågan.
4. Fuska inte.

1. Hur mår du idag?
 
Disturbed – Stupify
(spotify) (youtube)
Japp, jag blir dummare för var minut som går. 

2. Kommer du komma långt i livet?
Depeche Mode – One caress
(spotify) (youtube)
 Det kommer ta ett bra tag innan det hänt.

3. Hur ser dina vänner dej?
Oomph! – Ego
(spotify) (youtube)
Jag, jag, jag. Mig, mig, mig. Ego, det är hur de ser mig.

4. Kommer du gifta dej?
Falconer – Ravenhair
(spotify) (youtube)
Det får ”ödet”  bestämma. Men hittar jag en häxa så får hon fixa till så att ödet lyder mig.

5. Vad är ditt livs themesong?
Judas priest – You say yes
(spotify) (youtube)
Jag går alltid emot alla… va? 

6. Vad är ditt livs historia?
Iron maiden – Twilight Zone
(spotify) (youtube)
Jjag är osynlig, kanske. Vet inte riktigt hur jag ska tolka låten.

7. Hur är skolan för dej?
Nationalteatern – Innerst inne
(spotify) (youtube)
Jag vet inte, ni får gissa. jag jobbar ju i och för sig så det kanske är därför randomizern är fucked up.

8. Hur kan du komma framåt i livet?
Eisbrecher – Adrenalin
(spotify) (youtube)
Adrenalin, amfetamin, morfin, kokain, heroin osv. osv.

9. Hur kommer imorgon vara?
R.E.M. – New test leper
(spotify) (youtube)
spetälsk… Det är så dagen kommer vara i morgon. naah,det tror jag inte riktigt på.

10. Vad är det bästa med dina vänner?
Thin lizzy – Chinatown
(spotify) (youtube)
Chinatown: God mat, dåliga bilförare, triaden, opium. Ok, då vet jag. 

11. Vad finns i lager för nästa vecka?
ZZ top – Stages
(spotify) (youtube)
Möjligheter. 

12. Vilken låt beskriver dig bäst?
Freedom call – Mr. Evil
(spotify) (youtube)
Ja, det är klart! Mediamonkey känner mig.

13. Hur är det med ditt liv?
Reverend Bizarre – Sodoma sunrise
(spotify) (youtube)
Det betyder alltså att… eller…. mmm… ja. 

14. Vilken sång kommer spelas på din begravning?
Dream theater – The ones who help to set the sun
(spotify) (youtube)
Ptja, varför inte.

15. Hur ser världen dig som?
Ramones – I wanted everything
(spotify) (youtube)
”you greedy sonnovabitch!” 

16. Kommer du ha ett lyckligt liv?
Stratovarius – Rebel
(spotify) (youtube)
Om jag ändrar på mig så kanske jag kommer ha det. Allt enligt låten. 

17. Vad tycker dina vänner om dig?
The Beatles – Oh! Darling
(spotify) (youtube)
Ah, jag verkar vara den viktigaste delen i deras liv. Coolt! 

18. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Sabaton – We burn
(spotify) (youtube)
Ouch! Det kan jag verkligen garantera att det inte stämmer med låten, men med titeln.

19. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?
Opeth – When
(spotify) (youtube)
Ja, när?

20. Har du en djup och mörk hemlighet?
Megadeth – Of mice and men
(spotify) (youtube)
kanske om jag blir äldre alltså?

21. Brukar folk i hemlighet fantisera om mig?
Turbonegro – Deathtime
(spotify) (youtube)
Uuh, det var inte bra, beroende på hur man ser det så klart.

22. Hur kan jag göra mig själv glad?
Black Sabbath – Warning
(spotify) (youtube)
Umm… gör jag mig glad geom att tänka på folk jag inte kan få, på folk som är otrogna mot mig eller på folk som inte vill ha mig över huvud taget. Det är ju det låten handlar om, folk som inte är bra för ”huvudpersonen”. Jag förstår inte!

23. Kommer jag någonsin ha barn?
Blind Guardian – Spread your wings
(spotify) (youtube)
Jag tolkar det som att det är mitt fria val. ”hon”  har inget att säga till om… eller något liknande.

24. Vad är några bra tips till mej?
Marilyn Manson – Mechanical animals
 (spotify) (youtube)
Gissa vem/vilka som är det.

25. Hur kommer jag att bli igenkänd? 
AC/DC – Come and get it
(spotify) (youtube)
Lösaktig suput… that sounds about right.

26. Vad är min danssång?
Helloween – Open your life
(spotify)  (youtube)
Riktigt bra att dansa till. Whiplash, here I come!

No comments yet

Kommentera

