Skip to content

året vänder

10 februari, 2009

Det finns ett par faror med arbetspass som sträcker sig tolv timmar över en natt. Speciellt nu när vintern snart är över och när jag inte sett skymten av solen på tre månader. Mörkt när jag ska till jobbet, mörkt när jag ska hem från jobbet. Lägg därtill att jag sover över dagen så att solen omärkbart kan smyga sig förbi när jag är mitt uppe i mina psykadeliska drömmar om jordbävningar på hasselnötter och samuraisvärdssvingande mördargurkor med orangea gråspräckliga flugor med röda prickar runt halsarna… när man sover som bäst med andra ord.

Det är februari månad som är den värsta månaden på hela året. För det är nu som jag börjar känna igen mina mänskliga drag och jag börjar byta ut mitt forna zombie/vampyr-stadie till att faktiskt vara sugen på något annat än hjärnor eller blod till frukost – en frukost som inte är påtänkt förrns vid fyra på eftermiddagen.
Det är nu, vid vargtimmarna (mellan två och fyra på natten), som den tyngsta delen av februari månads arbetsnätter visar sig. Anledningen till det är att: Efter jag vaknat upp från det zombieliknande vampyrtillståndet – då man tänker på den där saftiga hjärnan som skulle sitta fint som tilltug, eller den blonda oskuldens halspulsåder som så inbjudande ropar till en med små subtlila ”du-dunk, du-dunk” – när jag gjort mig i ordning för arbetet… Det är nu under vargimmarna, som evolutionen börjar göra sig påminnd.

Ska jag försöka beskriva det bättre med ord så måste jag ta till drastiska åtgärder:
*aku hämtar en träklubba* 
*aku går fram till den-hårigaste-bruden-inom-synhåll*
*aku svingar klubban mot den-hårigaste-bruden-inom-synhålls huvud*
”Me Tarzan. You make a subway with pineapple, pickles and spam.”

Tänk er nu att den där Tarsan (han heter så på Svenska [engelska ”z”, svenska ”s”]) ser ut som en spinkig liten Frodo utan hår på fötterna, istället för krullet på huvudet så har han spikrakt svart hår, istället för ”den enda ringen” så har han en tom Läkerol salmiak-ask och istället för den fula uppsynen som Frodo går igenom hela trilogin med så ser han faktiskt inte så pjåkig ut. Ja, vissa kanske till och med skulle kalla honom vacker, snygg eller attraktiv.
Tänk er en alltså nu en Tarsan som inte ser ut som Tarsan över huvud taget, utan en Tarsan som ser ut som Kate Beckinsale  gör i Underworld så förstår ni vart jag vill komma.
Tänk er nu att denne Kate Beckinsale-Tarsan tappar hud, har sneda tänder, ser ut som att han levt i en gammal ost i tre månader och går fram med släpande steg hållandes ett samuraisvärd mellan läpparna, vilka strategiskt är plaserade i änden av den högra armen.
Tänk er nu att denne Kate Beckinsale-Tarsan-Zombie-Mutant-Samurai har en släng av sociopatiska och katatoniskt schizofrena borderlinepersonligheter.
Tänke er nu att denne Borderline-Sociopat-Kate Beckinsale-Tarsan-Zombie-Mutant-Schizo-Samurai är hungrig.

Hur skulle ni bete er… om det vore ni?

No comments yet

Kommentera

