Skip to content

onda sf

12 februari, 2009

Mellan arbetspassen, animén och PS3an (de flesta som åtnjuts ihop med kall öl eller rund wirre) så hinner jag faktiskt se vad det är för fel med Sverige.

Ett av dessa felen har gnagt, som en svart råtta, på minhögra axel. Ett hål har uppenbarat sig och man kan nu för tiden föra en vanlig blyertspenna igenom utan några problem. Jag har surfat in och ut på SFs hemsida och letat efter en svensk stad som kan öppna en salong till Coraline. Men ack nej!

Jag är uppriktigt sur nu. Det verkar som att filmen inte visas i detta fagra (HA!) land förrns i Maj någon gång. Än så länge så går den bara i staterna och (hörohäpna) Mexico. Jag är uppriktigt sur, för jag vill se den nu, inte i Maj. Jag upplyser en tjänst på nätet som kan visa nyreleaser för en slant pengar. Nyreleaser med bra kvalitet that is.

Jag har tröstshoppat istället. Just nu väntar jag på två godingar.

Bicycle (faded deck). Vilket gör att man kan börja leka med lite supercoola kuperingar igen. Jag tror nämligen att just denna kortlek inte passar sig till kortmagi. Kanske bordsmagi med mynt, men that’s it.

Bicycle (ghost deck)*

Denna pärla, åh jo, den har jag väntat länge på att få sätta tänderna i. Det kommer bli otroligt kul att leka magiker igen efter all den tid som gått åt annat istället. Så vänta er inget annat än att jag kommer vara sen med att uppdatera bloggen framöver.

*vänta till 1:30 på videon så får ni se.

Update: Av någon anledning så får jag inte ”faded deck” videon att fungera, så jag bjuder endast på den snyggare av de två.

2 kommentarer leave one →
  1. 15 februari, 2009 2:07

    Jag ser fram emot dina konster kommer bli kul att se! Blir du lika bra som han i videon så kommer jag bli riktigt imponerad!

    • 16 februari, 2009 19:38

      Korten sitter som smäck i handen, de behöver bara bli lite invanda innan den riktiga magin vågar visas för fler än en handfull väl valda personer. Men lika bra som Justin Miller är endast en dröm som antagligen inte kommer uppnås.

Kommentera

