Skip to content

en liten notis…

22 februari, 2009

…innan jag ger upp ikväll.

”Seriously” uttalas ”srsly” och det får endast ta 0,1 sekunder att uttala som mest.

Klarar du inte av det här så är Irland inte landet för dig.

Ordet används ofta och utan att egentligen bry sig om vad den andra har sagt. Man behöver alltså inte veta vad konversationen går ut på för att kläcka ur sig denna fina lilla ramsa.

(skriven med Irländsk dialekt och tiden det ska ta att uttala orden i sekunder)
”went-te mi fathars t’da” (max 1,2)
”srsly” (max 0,1)
”ya-he assk’t mi fora fayvo” (max 1,3)
”srsly” (max 0,1)
”told hem to stick it…” (max 0,5)
”srsly” (max 0,1)
”an went oout drinkin'” (max 0,6)
”srsly” (max 0,1)
”sto wi-tha” (max 0,2)
”srsly” (max 0,1)
 ”go fuck yerself ye focking twa'” (max 1,3)
”srsly” (0,1)

Och så kan det hålla på i evigheter. Jag trodde jag skulle bli galen efter en stunds lyssnande.
”srsly”
”JAA FÖR I HELVETE!”

6 kommentarer leave one →
  1. 26 februari, 2009 15:59

    det är som plågan ”absoult” som stoppas in överallt idag.

    – fint väder idag
    – absolut
    – vill du fika?
    – absolut
    – mjölk och socker i kaffet?
    – absolut

    gnnnnnnnnn…..

  2. 26 februari, 2009 17:44

    Nästan samma. Det jobbiga är att jag hörde ”seriously” användas i sammanhang som den absolut inte borde användas i.

    – hur mår din sambo?
    – absolut.

    tänkt vilken underbart vrickad värld vi lever i.

  3. 27 februari, 2009 16:01

    och så droppar du in ”som den ABSOULT inte …”

    *gråter* 😉

  4. 27 februari, 2009 16:49

    Härligt! Du såg mitt lilla experiment, jag är imponerad… inte. Faktiskt!

    Nä, nu ska jag slå upp lite sprit, men inte vilken sprit som helst, utan…

  5. 27 februari, 2009 19:04

    endast inmundigandes sprit får man säga absolut 😉

    • 28 februari, 2009 3:04

      Ptja… jag hade ju tänkt skriva Lagavulin. Men visst, vill du bete dig som en typisk svenne så får du göra det 😉

Kommentera

