Skip to content

glömskan anfaller

1 mars, 2009

Jag tar på mig alldeles för många projekt. Speciellt projekt jag inte får betalt för.

Jag har nu i skrivande stund en dator, en slappy, bredvid datorn. Den har blivit infekterat med konstiga saker. Så konstiga saker som gjort att jag tyckte det var enklast att blåsa hela skiten och lirka in ett ”fungerande” OS så att det blir en fräsch upplevelse för den som äger leksaken när han får tillbaka den.

Problemet är: Extrema felmeddelanden angående det virtuella minnet.
”Visst!” tänkte jag och hämtade mina små skruvmejslar och tänkte plocka ut ett av minnena och se om det skulle börja fungera bättre. Jag har gjort precis samma sak på andra datorer när felet uppstått.
Problemet är: Det finns inga minnen!
”Seriöst?” tänkte jag och vred och vände runt hela monstret så att den antagligen började må som ett litet spädbarn som sitter i en kaffekopp.
Lösningen kan vara: Blås hela skiten > installera Linux > blås hela skiten > installera windöd. Det har fungerat förr…
Problemet är: Tänk om edast de tre första stegen fungerar…
Hur ska jag lösa det här, tills ikväll?

Jag står alltså med ett hårdvaruproblem när inte ens hårdvaran finns att hitta. Det kan liknas med att få betalt med ickeexisterande pengar. Eller! Att få reda på av någon annan att man har fått betalt från ett hemligt håll med valida ickeexisterande stålar.

Jag vet hur minnena ska se ut, jag vet var de teoretiskt sätt ska vara monterade och jag vet hur man handskas med en slappy från HP. Problemet är att det existerar ingenting som ser ut som minnen där modulen sitter. Det existerar till och med ingenting annat än luft någonstans i närheten av där det teoretiskt sett ska sitta minnen. Hur i helvete gömmer man 2GB RAM i ett så litet paket? Hur i helvete kan man ha 2GB RAM när det är tomt i båda skårorna?
Jag tror inte det är gårdagens ölande som är problemet.

Synd att man inte vågar experimentera med andras datorer, eller tur, hur man nu vill se det. För hade det varit min dator så skulle det ligga mystiskta delar lite varstans i mitt vardagsrum för tillfället.

För tillfället har jag, i mitt vardagsrum, bevis på att ickejordlevande-livsformer existerar. Alla av dem jobbar på HPs hemliga laboratorium på en planet som kretsar runt Alpha Centauri.

Update: Jag ger upp!
*gråter en skvätt och tröstdricker cola*

No comments yet

Kommentera

