Skip to content

derby

11 mars, 2009

Jag har börjat intressera mig av hockey igen och det är Wolfpack som förstört mig denna gång. Nu är det ju inte vilken hockey som helst jag börjat intressera mig, NHL är det som gäller. Jag har aldrig varit ett fan av elitserien mest för att det händer så lite. NHL har ju sina småslagsmål och farten hockey enligt mig ska ha.

Så, nu på torsdag blir det hockey-derby här i Motala, Wolfpack håller nämligen stenhårt på det ”svenska” laget Detroit Red Wings och jag har famlat mig tillbaka till mitt klassiska Calgary Flames, med Miikka Kiprusoff framför kassen. På många sätt och vis så kommer det bli en intressant match, speciellt när man verkligen hoppas på att mina två finnar (Olli Jokinen är den andra) visar de åtta svenskarna i Red Wings vart skåpet ska stå, synd bara att det finns två bra spelare med i motståndarlaget (Valtteri Filppula och Ville Leino).

På torsdag gäller det, Flames ska vända sina tre raka förluster.
På fredag kommer jag vara halvdöd på jobbet.

One Comment leave one →
  1. wolffy permalink
    21 juni, 2009 14:57

    har dock ett starkt minne av att den matchen ALLDRIG spelades var väll ngn form av godzilla invasion i kanada den dagen. den dagen ände alldrig ,med andra ord

Kommentera

