Skip to content

system shock

11 mars, 2009

Det saknas lite musik på bloggen för tillfället. Vilken tur då att jag sitter klar med ett litet tips som kanske kan brutalisera någons närvaro. Fråga mig inte hur jag lyckats missa bandet helt och hållet. Kanske för att de är Norrköpingsbor, kanske för att de är ”lokala” förmågor (jag tror på det första alternativet).

Det finns musik jag verkligen fastnar för efter ett par månader och musik som jag fastnar för så fort jag hört ett par låtar. Och just Norrköpingsbandet System Shock tillhör den andra kategorin. Det räkte i och för sig med ett par toner på första låten innan mitt högra ben började stampa sönder skorna och båda mina händer började resan mot ömma handflator.
Det är riktig röjig och smart musik med en stor touch av mainstream-dödsmetal.

Jag slutar rabbla och ger er en gammal video, men hoppas verkligen att ni tittar in på deras myspace-sida (se: tidigare länk) och provlyssnar ett par låtar ur den nya och förra skivan.

No comments yet

Kommentera

