Skip to content

sankt patrik

17 mars, 2009

Jag är upplyst, näst intill gränsen religiös. Nu kan jag med gott samvete bannlysa alla som tänker/gör mina orätt enligt mina ”ideal”.
Jag kan bannlysa unga våldtäktsoffer när de aborterar det oönskade barnet som i ”all framtid” kommer påminna henne om brottet, inte nog med det så bannlyses även alla som är inblandade i själva ingreppet. För ett foster är fortfarande ett av ”Guds” barn. Betäckt av djävulen i och med att fostret inte har varit med om något dop.
Och i vågen av alla protester så förlåter jag våldtäktsmannen, såklart. För på det sättet gör jag något orätt till rätt.

Jag är inte emot religioner jag ogillar däremot vissa av utövarna. Jag kan för banne mig inte förstå hur huvudet fungerar på vissa av utövarna. Däremot gillar jag min vän Reverend, troende som han är.
Reverend är kristen, men inte hur som helst. Han röker, super, svär, slåss och kopulerar (med diverse fruntimmer). Han är, dagen i ära, en som med glädje, firar St. Patrick’s day. Han är en irländare i själen, född i fel land. Reverend är så som jag ser hur det kristna ska se ut. Han besöker kyrkan (ibland) och gör bot när han känner att det behövs. Tänk filmen Boondock saints, med färre skjutvapen och döda kroppar (lika mycket whiskey och öl).

Det som är bra med Reverend är att han inte försöker trycka in sin tro i andras ansikten. Han bryr sig inte. Till skillnad från ett av mina ex:s familj… Det var nog valet innan förra som de med sin kristpropaganda höjde jesuitpartiet(kd) till skyarna. Det var ungefär vid den tiden då jag tappade all respekt för exets systern som smög med allt okristet hon gjorde för att senare vara den perfekta heliga Birgitta inför föräldrarnas ögon.
jag gillade mitt ex, och hennes bror. De kunde bete sig som folk, bland folk.

Visst, det är gamla nyheter. Men jag har en lång tid nu försökt få säga vad jag tycker utan att kunna få fram några ord. Idag kom allt när jag satt på ett informationsmöte om kylvätskan vi använder. Den hölls av någon som är (jag antar) släkt med åklagare Roswall. En tvåtimmars Powerpoint presentation i hop med en monotomt seg berättarröst.

Och kom ihåg: Alla är irländare idag.

No comments yet

Kommentera

