Skip to content

rätt årstid

20 mars, 2009

”Det är rätt årstid att bli av med jobbet på”

Det är min grannes kommentar till att han blir uppsagd från sitt arbete. Jag känner samma sak och innerst inne, om jag gräver djupt nog, så håller jag tummarna för att även jag skall bli uppsagd med de 21 andra som får lämna detta företag när sommaren börjar. Det låter som en konstig önskan, men jag ser endast positiva saker med det. För det första så får jag lite RnR, det skulle verkligen behövas. för det andra så har jag tid på mig att planera Norgeflytten, för där finns det jobb inom verkstäderna. För det tredje så tar det nya skiftet död på mig, jag är inte van vid att jobba om dagarna.

Det är alltså rätt årstid att bli av med jobbet. För i slutet av juni så ska jag till Metaltown i Göteborg. I början av juli så spelar Eldkvarn här i Motala och i slutet av juli hoppas jag på att ha tid med Storsjöyran.

I Metaltown är det Opeth som gäller i första hand. Det är fanimig dags att se hur de är live, jag har hört dem tidigare via ”the roundhouse tapes” men en riktig livekänsla kan inte fångas på band. I andra hand kommer resterande av band som ska spela, met toppen på Manson, Disturbed, Dir en grey, Children of Bodom, Trivium, Dragonforce, All that remains och Cult of luna. En sådan lista går ju inte att låta gå passerad.

I Storsjöyran är det mestadels Thåström som gäller, men visst ska man glutta på Opeth en andra gång när chansen finns. Och som jag skrivit tidigare (länkar inte) så är Crystal Castles nästan ett måste.

Det är rätt årstid att bli av med jobbet på.
För visst kan man hitta på roliga saker när man är ledig, synd bara att ekonomi och ledighet inte passar ihop som handen i handsken. I det här fallet så är handsken liten och handen en muterad gråsparv med kattmördarinstinkter.

7 kommentarer leave one →
  1. 21 mars, 2009 1:19

    Sorry men.. ska du flytta till Norge?!

  2. 21 mars, 2009 3:00

    Så är planerat. Men! om inte det faller i smaken så blir det en flytt till en storstad och skola som gäller. Så länge jag slipper Östergötland så blir jag glad.

  3. 21 mars, 2009 16:43

    Det var som fanken! Lycka till med allt och hoppas att allt går perfekt 🙂

  4. 22 mars, 2009 11:29

    Tacka så mycket, Fast, Oslo är ju inte så farligt osvenskt, man förstår ju vad de säger där borta till och med.

  5. 22 mars, 2009 16:54

    fan bägge ni har bilder med cigg i handen…så så…såå …*host*

    😉

  6. 23 mars, 2009 10:28

    Oh noes!! Antirökmaffian har hittat hit!

    *sträcker fram en cigarr*
    ”Här har du, ska det vara en wirre på det?”

Kommentera

