Skip to content

att kommentera…

23 mars, 2009

…på bloggar! Jag är så sunkig på det. Kanske dags att ta mig i kragen och verkligen lära mig. Det tråkiga är att efter jag läst ett inlägg så är jag helt tom på ord. Jag får bara fram en av två saker: ”tummen upp” eller ”tummen ner”. Oftast står tummen stolt med sitt huvud högt över axlarna och väntar på första måsskit som sniglar sig ner genom det stora blå.

”Varför sniglar?” frågar du dig säkert (ha! som om det vore den första frågan du har i skallen när du snubblat in genom envägsdörren som leder hit. Men låt gå för nu.)
Det är nämligen så att det är vetenskapligt bevisat att både det en mås släpper ifrån sig bakvägen och en snigel har en sak gemensamt, förutom att de båda är slemmiga och oftast finns på fel plats vid alla konstiga tilfällen. Det är nämligen vetenskapligt bevisat att både det en mås släpper ifrån sig och en snigel endast kan uppnå vardera av sina maxhastigheter när de befinner sig i en vertikal kurs neråt. Hur är det vetenskapligt bevisat? Ptja, hur fort rör sig de två sakerna när de ligger och gottar sig i solen på en motorhuv, cykelsadel, tupé eller någons öga?

…Hur i hela friden kom jag att skriva om… när jag skulle skriva om… VA?!?!
*kliar sig under frisyren*

Nåja, idag börjar en ny tid. En tid där kommentarerna från mig kommer vara mindre obefintliga som tidigare. Där kommentarerna från mig kommer bli lika idiotförklarade som tidigare. Där kanske en och annan av mina kommentarer sliker förbi brandmurarna som skyddar era bloggar.

No comments yet

Kommentera

