Skip to content

lösningen på probleme(t/n)

6 maj, 2009

Förra veckan fick jag reda på resultatet av radonmätningarna som gjorts i min lägenhet och svaret var som väntat negativt, eller positivt beroende på hur man vill se det. Det är inte konstigt att jag varit sjuk så mycket det senaste året.
Dock är resultatet av mätningarna det minsta av mina bekymmer. Näst efter uppsägningen.
För visst finns det större problem med världen, små obetydliga saker som min hälsa kommer i andra hand.

Jag tänkte här ta upp ännu en tubad video och jag ber om ursäkt till alla er som inte har ”toppmoderna” datorer för att jag kluttrar sönder er webbläsare med video efter video efter… Ni vet vad jag menar, jag gillar det lika lite som ni. But here goes.

Kusinen kickade iväg mig ut på tuben för inte så länge sedan när han med orden: ”Senaste avsnittet av epic fu diskuterar piratebay på ett ganska intressant sätt, du som är intresserad av diskussionen bör kolla in”.
Jag tänkte inte kommentera videon, för det är mina tankar som hon släpper igenom sina läppar.

People want what they want, when they want it. Our media is no longer constraint
by CDs, DVDs or velvet ropes. It’s fluid and digital.
Hollywood has learned absolutely nothing from the music industries collapse, except
how to intimidate people. What they should know by now is how the media-landscape
has changed right under their feet, and no flawed court victory will tyrn back the clock.

Offer us a great user experience and a genuine community and we will gladly pay a reasoneable fee to enjoy the quality content. […]
Just stop insulting us, stop telling us that we’re wrong. Start listening to what consumers are telling you with our actions, and make the effort to change. Otherwise be prepared to be cast into the dust-bin of history while you blame millions of people for not bending to your row.

Visst, det sägs inte så mycket nytt i mina öron. Men sättet det sägs på är helt underbat.

One Comment leave one →
  1. 6 maj, 2009 22:56

    Visst det är inte så mycket nytt, men jag håller med om att hur hon säger det är bra och vad hon säger är banne mig ännu bättre. Det gäller för branschen att vakna och konstatera att det är 2000-tal sedan en tid tillbaka!

Kommentera

