Skip to content

lack

1 juni, 2009

Nu är jag förbannad på riktigt. Det här går inte! Vad fan ska jag blogga om egentligen? Vad finns det att blogga om? Vad är det med samhället och denna otroligt trista tillvaro som inte bjuder på något kul alls som man kan skriva om? Vad finns det för mening?

Jag menar: Det finns ju hur mycket skit som helst att skriva om men inget som på något sätt ger frid.
Jag menar: Om nu Stefan kan hålla på med sin googlepropaganda och klockrena texter om kontrollsamhället. När drf uppenbarligen har lika slut på idéer som jag har ändå klarar av att leverera inlägg med sting i. När nef lyckas jaga rätt på den ena efter den andra av konstiga diskussioner som inte ens har så mycket att göra med vad som skrevs. När Josh med sina klipska ord och meningar varje gång lyckas prestera bättre än vad de flesta inte ens skulle kunna drömma om att göra en gång i livet. När mymlan bloggar om det mesta mellan himmel och jord utan att på något sätt bli trkig. När Emma kommer med alla sina tips och kloka ord. När resterande av piraterna håller en godtagbar debatt. När… Ja, till och med (missförstå mig rätt!) Nini har mer vettigt att säga än den här undertecknade bonnlurken till fetto har så finns det inte mer att säga för min del.
Det värsta är att jag till och med har mindre vettigt att säga om saker och ting än de tusentals bloggar som stått tysta i hur många månader som helst.

Vad i helvete kan jag blogga om, någon som har några förslag?

Nä. Jag ska ta en promenad. Kanske filma mig själv när jag pratar om något vettigt. Jag slipper i alla fall hitta på något att skriva.

7 kommentarer leave one →
  1. 1 juni, 2009 20:34

    Haha du.. om jag kommer på något som du kan blogga om, så lär jag göra det själv. 😀 *desperat*

  2. 2 juni, 2009 8:26

    Fast… det här var en rätt rolig bloggpostning trots allt! 😀

  3. 2 juni, 2009 10:03

    drf: Så gör en riktig polare. Lämnar en att själv försöka ta sig upp ur ormgropen.. 😉

    opassande: Tackar och bockar.

  4. 2 juni, 2009 10:20

    Håller med Emma! Du är som bäst när du är arg. Själv har jag en miljard poster i ”pipelinen” som alla handlar om samma sak: kontrollsamhället – och är det ngt jag för tillfället kräks på så är det bloggposter om detta tema 😉

  5. 2 juni, 2009 15:01

    Stefan: Jag är också en av de som tröttnat på kontrollsamhället och uppskattar verkligen alla som fortsätter hålla igång lågan. Men ”tyvärr” så finns det ju knappt något annat som tar plats i media nu.
    Det är alltså bra med medial uppmärksamhet om de kanske viktigaste frågorna sen det färdigskivade brödet, men det är ett dubbeleggat svärd som ser till att mycket annat viktigt faller bort.

    Jag får dock försöka bli arg lite oftare.

  6. 2 juni, 2009 20:07

    Hmmm… när till och med jag har nåt mer vettigt att säga? Hur ska du ta dig upp ur den gropen?

    😉

  7. 2 juni, 2009 21:49

    Nini: Jag ska inte ens försöka mig på en sådan massiv uppgift.

Kommentera

