Skip to content

nytt år, nya tag

15 december, 2009

Det är dags att sparka igång det här med att skriva och försöka klättra upp för denna bottenlösa glaciarspricka. Och jag har kommit fram till hur jag ska göra det hela: Jag ska rädda världen!

Japp! Ni läste rätt. Här kommer superhjälten alla väntat på. De svagas beskyddare, världens advokat och djurens slagskämpe. Det kommer inte bli en enkel skogsvandring mitt inne i en storstad. Det kommer heller inte bli något som vem som helst kan göra. men jag  ska ändå rädda världen på 100 olika sätt.

Jag har alltså ögnat mig igenom Johan Tells ”100 sätt att rädda världen…” och tänkte mig att det kunde bli riktigt kul att försöka mig på att faktiskt utföra dessa 100 olika saker som han listar upp i boken. Med start den första veckan på nästa år. Frågan är hur aktivt jag kommer kunna utföra allt, ekonomin är ju inte den bästa för en arbetslös idiot. Men det ska ta mig fan kunna gå att ordna.

”Men, en person kan ju inte rädda världen..!!”
Håll käften säger jag. Om en person börjar kanske fler hänger på. Dessutom så finns det något för alla i boken. och om alla gör någon/några del/delar så blir det en hejdundrans massa räddande. Jag tänkte i alla fall försöka mig på allt, och skriva om det.

Så, vänta er en superhjälte värd namnet nästa år. Här ska jag inte springa runt och rädda en snygg brud hela djävla tiden som en inkompetent stålman eller spindelman. Nej, här ska allt och alla räddas.

”Varför?” kanske vissa frågar sig. Jo, för att få något att göra… seriöst. Jag är så rastlös att jag snart käkar upp mina armar och ben för att de klagar på att de inte får arbeta.

No comments yet

Kommentera

