Skip to content

”hokay! so, here’s the earth…”

6 januari, 2010

Såja, Dags att införa steg ett i att rädda världen. Vilket betyder att jag ska snacka lite med en politiker om väder och hav. Två saker som vi inte har kontroll över som människor. Enligt boken ”100 sätt att rädda världen” av Johan Tell så ska det hjälpa med att hjälpa med att bli informerad av sina politikers syn på vår miljöpolitik. Eller så som man på stora drag kan dra det:
”Öj! Tycker du att miljö är det viktigtaste? Rösta rätt for fuck’s sake! Go Green, fucksplash!”

Tyvärr så tycker jag ju inte att miljön är det viktigaste för tillfället. Den globala uppvärmningen har lyckats ge mig en kall vinter med mycket snö. Det var till och med så kallt i vinter att vi skippade badet i nyårsaftonen som gick. Grilla gick bra, men det var knappt.
Motala ström har en is över sig, och det är sällan den gudsförgätna ån har det. Visst, det har hänt, men inte i den mängden som man ser utanför mitt fönster.
Enligt mig så är den globala uppvärmingen en myt… Ja alltså att vi skulle kunna ha något att säga om det, att kunna påverka utkommen av ”väder”.

Däremot så kan jag nu säga att jag finner andra saker som viktigt och som ett hot mot världen. Och det är den privata intgriteten, friheten på nätet och ett rättsamhälle som fungerar. Och  vad har jag att säga till de mina om det inte redan är sagt.
”Öj! tycker du att det jag listade är det viktigaste? Rösta rätt for fuck’s sake! Go Purple, wanker!”

Sen finns det ju andra saker som är viktigt utöver det här. Såsom en sund ekonomisk balans, mindre arbetslöshet och att inte bli överraskningsknullad var och varannan dag av myndigheter som är där för att göra livet så innehållsrikt som möjligt för en.
Religion, höga elpriser, dyr mat, schlager, dansband, människor… Ja, vad som än är fel är väl viktigt att ändra på, eller har jag fel?

Nåja, Jag ska inte prata med min politiker, för jag tror att min politiker har koll på det som jag tvcker är det viktigaste i. För i år, hur det än blir, så är jag en av de som försöker få riksdagen lite mer färgglad.

Steg 1: check!

2 kommentarer leave one →
  1. 15 januari, 2010 16:19

    Jag håller med dig så långt att miljöfrågan inte är den viktigaste men där tar det nog också slut på var jag håller med dig.

    Kul att du nu bestämt dig att rädda världen. Att bestämma sig göra det kanske ska ses som första steget?

    ps. Länge sen man såg End of the world, den är fortfarande riktigt bra!

  2. 17 januari, 2010 22:18

    synd bara att det första steget till det hela inte gick att uppfylla på ett bättre sätt. Men det tar jag igen lite senare i projektet.

Kommentera

