Skip to content

jag är opeth

17 januari, 2010

För att komma undan det här med att rädda världen en stund, vilket jag medger inte går riktigt bra (eller: som jag tänkt mig). Så jag drar ut på en utmaningsjakt.

Först läst hos mymlan. Senare hos cynism (som valde ett av mina favoriter från den senaste tiden) och sugbloggen. Men det verkar komma från newyn. Och det verkar ju hur kul som helst.
Mina tankar om det hela var att kanske välja Sabaton, mest för att kunna svara ”light in the black” av någon lustig anledning, eller varför inte HIM där man kan beskriva sig själv som ”poison girl”… fråga inte. Hur som så valde jag en hjärtnära Opeth istället. För visst är det fortfarande så att grabbarna får en mörk dag att kännas ljus.

The rules: Besvara dessa frågor enbart med låttitlarna från en och samma artist. Undvik att upprepa en låttitel.

Är du kvinna eller man? – the apostle in triumph
Beskriv dig själv – ghost of perdition

Vad tycker du om dig själv? – godhead’s lament
Beskriv var du bor för tillfället – the amen corner

Om du kunde åka någonstans, var skulle du åka? – blackwater park
Favoritfärdmedel – karma

Din bästa vän är – benighted
Din favoritfärg är – the night and the silent water

Hur är vädret? – frost of october
Favorittid på dagen – hours of wealth

Om ditt liv var en tv-serie vad skulle den då heta? – beneath the mire
Vad är livet för dig? – hex omega

Det bästa rådet du kan ge? – closure
Om du fick byta namn, vad skulle du heta då? – black rose immortal

Favoritmat – hessian peel
Dagens tanke – dirge for november

Hur skulle du vilja dö? – death whispered a lullaby
Din själs nuvarande tillstånd – hope leaves

Felen du kan leva med – patterns in the ivy
Ditt motto – the twilight is my robe

Det där var svårare än man trodde från början.

2 kommentarer leave one →
  1. 17 januari, 2010 22:58

    Två förvåningar i en post: en som faktiskt läst min blogg (iaf ett inlägg) och en till som gillar Masu, inte illa 🙂

  2. 18 januari, 2010 8:27

    Det sa ”pling” i min reader. Och SID-metal är nördigt. Behövs det andra ursäkter?

Kommentera

