Skip to content

snart världen

25 januari, 2010

Jag håller på att rädda världen från ondska och kalaspuffar. Kalaspuffar som skapar ondska i och med att vissa barn får det till frukost och andra inte, varav det blir skryt på lekis och fritids, vilket skapar en himla massa problem och bråk. Innan vi vet ordet av så har vi en ny diktator som känner för att ta över världen på de mest korkade sätt.

Men det är inte dags att rädda världen än… igen. Någon måste rädda mitt badrum först. Jag bor inte hemma, jag duschar inte hemma, jag äter inte hemma. Inget av det jag gör, gör jag inte hemma. Jag vill ändå komma hem igen! Till ett fungerande badrum med nya vackra tapeter och golv, av plast.

Det roliga är att hantverkarna har lyckats med konststycket att riva ur det gamla från badrummet, lagat ett par vattenskadade väggpartier, lägga golvet och spackla väggarna, på en vecka. Det verkar som att man har valt helt fel yrkeskategori. Jag vill också spendera mina dagar med att dricka kaffe, snacka om brudafficherna som hänger i firmabilen, riva sig på röven och dra upp byxorna.
De kanske blir klara med vägarna i dag. Sen får vi se hur lång tid det tar för bovärden att få upp min dusch, toalett och handfat.

Jag ger därmed gett fan i världen en stund, för mitt badrum är viktigare. Även en hjälte måste ju skita, eller hur?

Och innan jag glömmer: Ha en trevlig Winter-een-mas!

2 kommentarer leave one →
  1. 27 januari, 2010 6:32

    Ja du en del hantverkare vet man inte vad de tar sig för. Men en sak är klar och det är att du kan inte bli en hantverkare som ligger på alla fyra och river dig i röven. Du har för liten röv för det. Du har inte suttit och druckit så mycket kaffe och ätit så många munkar och bullar att du fått den ”rätta” hantverkarröven än. 😉

  2. 30 januari, 2010 13:12

    HAHAHA!! Jag får väl bli lite fetare!

Kommentera

