Skip to content

är vi lika inför lagen?

20 juli, 2010

Det var ju ett bra tag sen Littorin avgick som arbetsmarknadsminister. Med både gott och ont kan man väl säga. Det vi fick se efterföljande dagar var vad aftonbladet spydde ur sig och regeringens kassa krishantering. Men vi ska väl inte hoppas på för mycket från den sidan då regeringen mest ställt till det för de flesta här i landet. Vissa saker har fungerat, men i överlag så har det bara blivit sämre.

Det där med sexanklagelserna ska jag inte gå in i alls, inte heller vad man ska göra åt aftonbladets grävande ”journalistik”, inte ska jag ens gå in i det ämnet alls. Jag tänkte på en annan sak.

Littorin står väl nu utan arbete, om jag inte har missupfattat det hela. Har han anmält sig till arbetsförmedlingen? Får han pengar från arbetslöshetskassan, eller hur är det? Nej, just ja! han sade ju up sig själv, han har en 45-dagars karens. Jag undrar hur han ska klara sig, visst har han garanterat några undangömda sedlar lite här och var. Men efter att allt är slut, hur ska han klara sig på en dagspenning på 680kr innan skatten dras? (Jag antar att Littorin har tjänat lite mer än de dryga 21000skr/månad man behöver för att få högsta ersättningen.)
Om nu Littorin har anmält sig som arbetssökande vill säga. Vilket jag tror man ska göra senaste den första måndagen efter man slutat.

Inte för att jag tror att han kommer ha svårt att få jobb, men lagen är väl lagen? Och har man varit arbetsmarknadsminister så ska man väl föregå med gott exempel? Eller är det så att lagen inte är lika för alla?

No comments yet

Kommentera

