Skip to content

I see you, you see me not

4 augusti, 2010

‘Jan gör det igen!’ hörs från alla håll och kanter. Och visst kan jag sålla mig i samma fålla efter Jannes uttalande att heltäckande slöjor inte har något i skolan att göra. Det är hur lätt som helst att komma med idiotiska uttalanden jag kan till exempel säga att ‘aggressiva hundar räddar liv‘, ‘björnar äger tåg‘ eller ‘Jan Björklund har inget i politiken att göra‘ oh… wait, den sista är ju sann. I alla fall efter de senaste dagarnas utspel.
Jag såg alltid FP som liberala, vilket fick sin första törn då det röstades om FRA, för att sen mer och mer sänkas ner i dyn för att nu ha sjunkit väldigt långt ner i ett träsk, med mygg… och maskar, liberalt my ass! Och vart fan var snacket om integritet när alla skitlagar röstades igenom? Alliansen kan dra och brinna i helvetet.

Vad är det som hänt då? Jo, Janne vill att skolk ska hamna i betygen, för man får ju inte vara borta från jobbet hur som helst. För alla jobb i världen går ut på att man måste åka dit. man kan inte ta konferenssamtal via Skype, man kan heller inte kommunicera med hjälp internet. Nejdå, ett papperslöst samhälle ska vi aldrig sträva efter.
Men det här med jobbet: Ska vi införa arbetstidsförkortning, komptid och allt det andra tjafset man får när man arbetar. Vi kan ju lika gärna ge ungarna som pluggar lite OB-ersättning på studiepengen också. För inte ska man ta med sig jobbet hem inte.
Jan Björklund säger till barnen att skola är en arbetsplats. Hur många läxor tar du med dig hem från jobbet för att arbeta med i din fritid? Jag kan stolt säga att jag knäcker en öl och inte ens har en tanke på arbete.

Och nu att folk inte ska få klä sig som de vill. Låt kläderna vara där de hör hemma, utanför politiken. Istället för att hjälpa kvinnorna så kommer de, om nu ett slöjförbud skulle gå igenom, inte få lämna hemmet. Och vem ska då hitta den som är förtryckt? Det kanske är det Janne siktar efter; att sopa skiten under mattan där ingen kan se det, ända tills en fet, polsk sanitetstekniker dammsuger upp det som stört.

Sug min röv, den är mer liberal än du!

5 kommentarer leave one →
  1. 12 augusti, 2010 10:48

    Klockrent på min ära! Ska kanske ta och laborera lite med ta med sig jobbet hem…bra tanke där!

    • 12 augusti, 2010 16:36

      Snälla, säg att du jobbar med tidningspressar. *flinar*

  2. 12 augusti, 2010 17:13

    Ja eller hur, släpa med sig några tidningspressar hem och i dörren ropa ”älskling jag har lite jobb med mig hem idag…). Haha det vore något!

    • 12 augusti, 2010 18:18

      Det är väl romantiskt: ”Jag ska pressa in en massa dolda kärleksmeddelanden i morgondagens blaska… eller din sexiga rumpa.”

Trackbacks

  1. Sanningen om samhället – 2010-08-05

Kommentera

