Skip to content

namnbyte

12 augusti, 2010

Lika lätt som aftonhoran.se går till aftonbladets huvudsida byter jag härmed namn. Det där med att vara aku är rent av idiotiskt. speciellt när det blir ett namn till att hålla koll på såhär i ålderns höst. Jag har Jens, min lilla eldbollskastande demon, och Oliver, den andra demonen (han som helst sitter på en brassestol med en wirre i ena näven och en bok i den andra), att hålla koll på – de är lite som pinky and the brain. Och när man sen blandar in ett tredje namn att hålla koll på blir lika svårt att hålla koll på Jan Björklunds kloakråttor. Och är man en gammal och oredig (som jag) så behöver man ta det lilla lugna med all förvirring som kan ske.

Här nedan finns en sann konversation. De som pratar är Oliver (O), Jens (J), Jag (Timo [T]/Aku [A] beroende på vad saken gäller):
O: Oj! Jag läste precis att DN blivit polisanmälda.
J: GRAAAAAH – taste my flamy flames!
O: Sluta nu din lilla påskhora!
J: Men, men, men. Jag är ju farlig!
A: Det ska jag blogga om!
T: Meh! Barnporr är…
O: För i helvete! Ska du mjölka ut hela skiten, låt kossan sova ibland.
J: Mjölkmjökmjölkmjölk…
T: …tråkigt.
A: Vadå kossa? Du kan vara en kossa.
T: Men jag vill blogga om sådant som jag…
A: Dessutom så är inte kor från denna planet.
J: …mjölkmjökmjölkmjölk.
A: De kommer från…
T: HÅLL KÄFTEN!
J: Okäj!
T: Låt mig bara säga att – Från och med nu så ska ni betala hyra! Jag är trött på att sitta tyst i ett hörn och höra er tre tjafsa om dittan och dattan!
O: Hyra? Vad sägs om lite intellektuella tankar och kommentarer som betalning?
T: Oliver får stanna, ni andra: DRA!
A: Ha! Det är jag som bloggar!
J: Jag vill inte!
T: Aku, jag ska bevisa för dig att även jag kan!
J: Jag vågar inte!
O: Jag och Jens är ett så kallat ”package deal”.
T: Jajaja. Jens, du rör dig inte ur fläcken. Det här är mellan mig och A-”Lee van Cleef”-ku.
J: Jaaa! Eat my flamy flames!
A: Aj fan! Sluta kasta eldfjuttar i mina ögon. Ett alter ego kan ju bli blind för mindre.
T: Håll käften din jävel!

Ungefär så gick det till (eller så skrev jag en kommentar under mitt egna namn) Nu är jag i alla fall Timo, inte aku. Jag bjuder på lite temamusik för att fira ödemarken som han lämnar efter sig.

PS: Bloggens utseende får en utseéndeuppdatering inom en snar framtid. DS:

No comments yet

Kommentera

