Skip to content

dag 1

1 december, 2010

Jehovas vittnen knackar… ringer på dörrklockan. Yrvaken och irriterad, ganska så mycket röksugen och kaffeabstinensig (det är visst ett ord!), letar jag upp morgonrocken och stapplar till hallen.
‘God morgon såhär vid…’ en av vakttornets spridare tittar på armbandsuret ‘…klockan tre på eftermiddagen.’
‘Jag jobbar nätter,’ mumlar jag fram med en precis-vaknat-andedräkt
‘Oj! Jag hoppas att du ändå skulle vakna nu och börja komma i ordning inför natten,’  säger den andra.
‘Ingen fara. Vad gäller det?’
‘Jo, Vi kommer från Jehovas vittnen och sprider den goda bokens budskap.’ svarar den förste av de två. ‘Har du ågra tankar om det, läst den goda boken?’
‘Visst har jag, men det är inget för mig, Ni får ha en bra fortsatt eftermiddag. Och lycka till.’

Efter några snälla ”Adjön” lämnas jag ifred, i min etta i Lund. Det är tomt här, stökit men tomt. Det är den första December och jag käknner att stiltjen här ska dö ut. Jag vill ha en storm, något att vakna till, något att skriva. Därför kommer här första dagen i en månadsutmaning som jag så snällt saxar från syrran.

Introduce yourself
Jag är en av det manliga könet. Jag heter Timo och jag bor som ni kanske redan läst, vetat tidigare eller tagit reda på, i Lund. Jag flyttade hit i somras när jag äntligen efter ett års uppehåll fick ett jobb på en onämnd industri via ett bemanningsföretag.

Jag gillar musik. Man kanske skulle kunna beskriva det mer som en love/hate-relation. Med tanke på att det finns så mycket bra och så lite tid. Mina favoriter är ändå (och fortfarande) Opeth. Mycket på grund av att de har låtar för varje sinnestånd man kan hamna i.
Jag gillar även film, men inte i samma utsträckning. Då sitter jag hellre och tittar på någon trevlig anime. Vad som helst går bra så länge det är bra tecknat. Ett avsnitt Naruto, eller varför inte en fredagsfilm a’la Ghost in the Shell (klassiker).
Jag sitter gärna och spelar något. World of Warcraft, Call of Duty: Modern Warfare 2 och StarCraft 2 är de tre spelen som ligger på delad förstaplats. Men hela den balansen kommer slås ut när Diabl0 3 släpps.

Jag är ganska så tyst av mig, det kan bero på att jag har riktigt svårt att uttrycka mig i tal. På fester sitter jag helst i ett hörn, lyssnar på samtal som pågår runtikring mig samtidigt som jag njuter av min öl. Det är inte så att jag är en som endast sitter i ett hörn, för när jag väl börjar komma med input så vet man aldrig vart det kan leda. Ofta leder det mot ett leende.
Jag är inte så tråkig av mig. Jag gillar att göra saker, problemet är att jag har svårt att hitta på saker att göra. Så jag känner mig som en levande paradox. Så jag har bestämt mig för att spara ihop en jäkla massa pengar och fixa lite klätterutrustning. För var man än är här på jorden så finns det alltid någon klippa någonstans som kan bestigas. Och dör man på kuppen, ptja, då skulle man kanske ha litat på sin höjdrädsla.

Det här är jag.

Day 01 – Introduce yourself
Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love
Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment

No comments yet

Kommentera

