Skip to content

dag 6

6 december, 2010

Klockan slog tolv, eller var det kanske noll. Hur som helst så var den första timmen, av sju, på arbetet utfört. Seg, men ändå pigg som en lärka, började…

Your day
Jag jobbar nätter, så det är där min dag började, en timme innan Flames skulle möta Blackhawks. En match som inte gick så som den skulle. Jag hade hoppats på att Flammorna kunde ta storslam igen, liksom förra gången.

Efter arbetet så bar det iväg hemmåt, så som det ska vara med andra ord. Bussen, som kom i tid (även fast snöhysterin i Skåne lamslagit allt som har med trafik att göra), kändes välkomnande på något vis. Kan ha varit på grund av att jag fick en gratisresa, något elfel med kortterminalen eller vad det nu var. Musiken sprudlade ur mina hörlurar, en väl vald blandning av Black Label Society och Deathstars.

Väl hemma slängde jag igång ett par avsnitt Batman, den gamla hederliga teknade serien (såklart ihop med ett par frukostmackor). Det jag förundras över med den tecknade serien är nog att den är mycket mörkare än vad jag kommer ihåg. Nästan en lite Tim Burton feeling över det hela.

Jag sov, en lång stund.

Och jag vaknade, och jag lagade mat. Helvegetariskt för att vara helt ärlig. Det finns knappt något som smakar så gott som min chiliquornbitscurry med ris. Eller, jo det finns det. Men inte idag.

Så snart drar jag iväg mot arbetet igen. En vardag, inget speciellt med den.

I går: Your definition of love
I morgon: Your best friend

No comments yet

Kommentera

