Hoppa till innehåll

alkoholens under, ett diskussionsmirakel

19 maj, 2008

Jag måste då höja era ögonbryn inför detta. Det är förvisso inte jul nu, det är ju till och med så att julen inte är i närheten av oss för tillfället. Det är ju fortfarande närmre till förra julen än nästa jul. Men det är inte vad detta handlar om, detta handlar om diskussioner och de plågor man kan få när man under alkoholens påverkan diskuterar saker som ligger ljusår ifrån vad man egentligen har hjärnkapacitet till att diskutera om. Visst har jag varit med om väldigt konstiga diskussioner, vad sägs om att försöka diskutera med en kvinna om att smink, det är inte bra. Jo,visst finns det kanske svårare diskussionområden att välja, så som Arne Ankas lilla son gör i den där seriestrippen.

Nu var det ju inte så att Arnes son sa mer är ”Ga ga ga!”. Men! Alkoholens under gjorde Arne ställd över att han på något sätt lyckats få sin sons första ord handla om politisk satir, Och det måste ju på något vis ses som en triumf inför Arnes ögon. Han bör känna sig bra nöjd, han har ju uppfostrat sig en bra grabb.

Jag är ju inte så naiv att jag tror att sveriges hjälte Arne finns på riktigt. Det är mer det där fenomenet: med en måttlig mängd alkohol tar diskussionerna fart, de blir intressanta, de blir något som kan hålla på i sex timmar, det är något som är värt att minnas.

Synd bara att man inte kommer ihåg allt som sades dagen efter.
Det vore kul

mata ne
/aku

länken funkar endast den 19/5-08
One Comment leave one →
  1. 20 maj, 2008 15:47

    ”Lösningen på världens alla problem, sa du? Jo det har jag, ser du, i botten av glaset du har i handen. Jag lovar, det är sant. Seså, drick upp, kompis… Här, jag fyller på. Jag lovar: så snart du ser botten. Ska jag fylla på?”

Lämna en kommentar