Hoppa till innehåll

alfabetet U:

19 september, 2008

Under en vecka har jag bara hatat, för U har inte så många band man behöver komma ihåg. det finns faktiskt bara ett enda band som tilltalar mig. Lite emo kanske, men det är ju det jag är, till hårstilen i alla fall. U bokstaven som försvann från Gud, blir det Gd då? Hur som helst så blir det här en kortis. För jag har faktiskt inte så mycket att säga om det här. Det funkar, men U är inte någon favoritbokstav.

Vi är kvar i Finland. Bandet som presenteras idag vill nog helst sova. Jag är faktiskt rätt så matt jag själv, av en lite udda anledning. Tyvärr så kommer de flesta inte förstå ett ord av vad som sägs. Vilket är en andra gång i alfabetet. Jag ber om ursäkt för det.

Uniklubi, låten heter ‘vnus

hiljaisuus vaihtuu valoihin
ja kahdet kasvot tuhansiin
pidä kii jos tahdot vielä hengittää
tänä yönä me päästään vapauteen
tänä yönä sä synnyt uudelleen
tule näytän tien miltä se tuntuu

uskallatko jatkaa huomiseen
se kyllä meitä odottaa, odottaa

/: kaupungin valot meidän nimeämme huutaa
syntiä ja enkeleitä turhamaisuutta ja juhlaa
silti aamu löytää meidät samaan huomiseen
:/

etkä tahdo löytää takaisin
kun uppoamme mustaan samettiin
ja niin verhon takaa tahtoo koskettaa
ihon pintaa silkin pehmeää
halu kasvaa ei voi enempää
ja niin venus kantaa tuhon hedelmää

uskallatko jatkaa huomiseen
se kyllä meitä odottaa, odottaa

/::/ x3

mata ne
/aku

No comments yet

Lämna en kommentar