Hoppa till innehåll

aku, a.k.a. ‘the wickedman’!!!

5 mars, 2008

Nu blev jag utmanad av drf, som i sin tur blev utmanad av steffo, med något som jag känner mig hemma med. Och fort som fan ska det gå, för jag ska visst välja en superkraft jag vill ha, men inte ta en som redan är ‘paxad’. Här kommer en lista av de som redan är tagna, för er som inte orkar leta.

  • Röntgensyn
  • kontrollera tiden (tre har valt denna *morrar*)
  • teleportering
  • tankeläsning
  • telekinesi
  • spindelmannens nätkannoner

Leta vilka som har valt dessa får ni göra själva.

Det som är roligt med superkrafter är att de flesta superhjältar kan flyga, är snabba och är extremt starka. Men den coolaste av dem alla är stålamannen, till skillnad från andra superhjältar så döljer han vem han är när han inte är stålmannen. Och hans superkrafter är väl de mest attraktiva i mina ögon, förrutom just det där med att flyga. Vad en höjdrädd finne helst inte vill göra är att få ögonen högre än två meter över markytan.
Men vad skulle jag vilja ha för superkraft?
som sagt, röntgensynen är paxad, så då får jag inte välja den. Och sen att tre stycken kör med tidsresor så vill jag inte vara så tråkig att vara den fjärde.

Kontrollera vädret!!! DET är min superkraft från och med nu PAXAD! Saxat från X-Men, en kvinna vid namn ‘Storm‘ kan ju göra just detta, och det låter som en riktigt bra sak att kunna. Det är praktiskt om inte annat. Tänka sig att det är skitväder ute, men man vill ta en långpromenad med hunden, då är det ju bara att byta till solsken, 20grader varmt och vindstilla. Eller varför inte fixa fram snö till julen? Kommer det någon irriterande själ så är det ju bara att fixa till en tornado som suger upp människan, eller skicka en blixt på honom/henne.
From now on, I will be known as ‘the wickedman’!

Vilka är det jag vill ha med mig i mitt gäng supernördar då? Inga egentligen, för de som jag vill välja är redan valda. förrutom syster dino och älskling Mia. För dessa två skriver inte så mycket i sina bloggar.

kom ihåg reglerna!

  1. endast en superkraft
  2. ‘paxa’ din superkraft hos Stefan

mata ne
/aku… umm… the wickedman

9 kommentarer leave one →
  1. 5 mars, 2008 19:41

    Mäh. Sorry. Hade inte sett detta när jag utmanade dig. .Men då kan du istället få som antiutmaning att förklara för mig varför ens kläder också blir osynliga när man blir osynlig, och varför teskedsgummans kläder krymper när hon blir liten.

  2. 5 mars, 2008 19:50

    Jodå, inatt & imorgon blir det av att försöka beta av de uppdrag jag fått. Jag ser fram emot att luska ut lite logiska förklaringar till osynligheten också.

  3. 5 mars, 2008 19:50

    Tack, det här är bra för fantasin! Ska fundera på denna utmaning så skriver jag ihop något i helgen när jag kommer tillbaka från skogen.

  4. 5 mars, 2008 20:30

    Well done, finnajaevul. 😉

    Vi är nästan landsmän förresten, om inte min morsa kommit ivägen.. öh, alltså, släktträdsmässigt och historiskt.. sett.. typ.

  5. 5 mars, 2008 20:44

    Mia – Just ja, du skulle ju iväg, du får väl se om det finns någon superkraft kvar att välja när du kommer tillbaka.

    drf – jag blir förvirrad… är du finne fast bara halvt?

  6. 5 mars, 2008 22:32

    aku:
    Om jag hade varit finne hade vi ju varit landsmän, eller hur, varför tror du att jag elaborerade så förbaskat? 😉

  7. 5 mars, 2008 22:41

    Då beställer jag solsken med ett litet moln precis så att solen inte skiner rätt in i mitt vardagsrum hela dagen innan det blir så varmt väder att man kan ha fönstret öppet utan att frysa tårna av sig om man råkar gå barfota inomhus.

  8. 5 mars, 2008 22:50

    drf – Argh… nu ser jag logiken i det hela, jag är seg som en degklump i huvudet i dag verkar det som.

    dino – jag tar inte emot beställningar, tyvärr.

Trackbacks

  1. Super « tentativa tankar

Lämna en kommentar