Hoppa till innehåll

helt, utan glömda delar

22 september, 2008

Jag beställde en dator i delar i fredags, från komplett. Jag har nämligen hört från en säker källa att det antagligen är därifrån man ska beställa om man vill ha något utan några större problem. Beställningen skickades iväg en fredageftermiddag vid tre-hugget, förra fredageftermiddagen för att vara så exakt som möjligt. Det gick ju till så olyckligt att jag fick ett automatiserat blixtbrev till min elektroniska brevlåda där de tyckte: ”Vill du så gärna att vi slänger in delarna åt dig i en papplåda och skickar till närmsta postuthämtning så gör vi det så gärna. Kom ihåg att du jävlar i oss ska betala också, annars får du med våra personliga maffiabröder att göra. (De är biffiga och tvekar inte att använda borrmaskiner!)
Allt i sin ordning tyckte jag och tänkte att det kanske slinker in en liten pappersbit i min ickeelektroniska brevlåda någon gång denna vecka. Men tji fick jag! Istället så får jag två överraskande SMS denna måndagmiddag i vilka det står: ”Ditt paket från Komplett.se finns nu hos bla bla bla. Belopp host host harkel. Ange nr. jada jada jada. MVH: Posten”.

 Vilket får mig att undra en liten sak: Hur ser administrationen ut på Kompletts lager?
De har lyckats packa ihop mina varor (en hel dator) på en fredageftermiddag (jag antar nu att de inte jobbar helger), skickat iväg ordern med postfrakt till Motala där de senare skickat iväg det till utlämningsstället så att jag på kortare tid än två arbetsdagar kan hämta ut delarna. Kan det vara så att hela lagret är halvautomatiserat, då det antagligen behövs folk som fysiskt plockar ut ordrar till lastbilarna? Jag är helt klart imponerad, det var utan tvekan den snabbaste leveransen jag hört talas om, någonsin.
Nu blir det en lång väntan på att pengarna för förra månaden ska snubbla in på kontot så att man kan hämta ut det jag så gärna vill ha nu.

mata ne
/aku

Dagens citat: ”Tror många som jobbar som psykologer går in i väggen. Eller blir mördare

4 kommentarer leave one →
  1. 22 september, 2008 20:32

    Kul att det gick så bra med beställningen så jag inte har ägnat mig åt falsk marknadsföring. 🙂

  2. 22 september, 2008 20:43

    Grattis till tillökningen!

  3. 22 september, 2008 22:00

    Josh:
    Från början hade jag tänkt beställa från datorbutiken, men nu är jag rätt så lycklig över att du avskräckte mig. Lite dyrare, men det är bättre att få beställningen fort än inte alls.

    dino: Tack! Vi får se vad jag hon får heta.

Trackbacks

  1. det jag kallar bra snabbt « the ‘t’ in wicked

Lämna en kommentar